Bu araştırmanın amacı, UNESCO’nun Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi alanından giren şehirlerdeki asırlık aile lokantalarına ilişkin müşterilerin gastronomi mirası algılamalarını incelemektir. Yapılan literatür taraması sonrasında Gaziantep’te İmam Çağdaş ve Afyonkarahisar’da Aşçı Bacaksız lokantalarının asırlık aile lokantası statüsünde olduğu tespit edilmiştir. Bu lokantaların Google Haritalar uygulamasındaki müşteri yorumları veri olarak kaydedilerek içerik analizi ile incelenmiştir. Yapılan analiz sonrasında müşterilerin gastronomi mirası algılamalarında iki lokantada da işletme konseptinin ve miras yemeklerin öne çıktığı tespit edilmiştir. Müşteriler, işletme konsepti bağlamında Afyonkarahisar’daki asırlık aile lokantasını “Şehirle bütünleşmiş işletme”, “Tarihi lokanta” ve “Aile lokantası” olarak nitelerken müşterilerin önemli bir kısmı Gaziantep’teki asırlık aile lokantasını “Şehirle bütünleşmiş işletme” olarak nitelendirmektedir.
Asırlık aile restoranları gastronomi mirası miras lokantalar UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı
Bu çalışma için etik kurul onay belgesine ihtiyaç yoktur.
This research aims to examine the gastronomy heritage perceptions of customers regarding century-old family restaurants in cities included in UNESCO’s Creative Cities Network in gastronomy. After the literature review, it was determined that İmam Çağdaş in Gaziantep and Aşçı Bacaksız in Afyonkarahisar have the status of century-old family restaurants. The customer comments of these restaurants in the Google Maps application were recorded as data and examined with content analysis. After the study, it was determined that the business concept and heritage dishes were prominent in the customers’ perceptions of gastronomy heritage in both restaurants. While customers describe the century-old family restaurant in Afyonkarahisar as “a business integrated with the city”, “historical restaurant”, and “family restaurant” in terms of the business concept, a significant portion of the customers describe the century-old family restaurant in Gaziantep as “a business integrated with the city”.
Centuries-old family restaurants gastronomic heritage heritage restaurants UNESCO creative cities network
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yiyecek ve İçecek, Geleneksel Yemek |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 49 |