Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.35346/aod.1660448

Öz

Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmada, sürdürülebilir yaşam ilkelerinin benimsenmesi ve davranışa dönüştürülmesinde ülkemizde öğretmenler başta olmak üzere farklı meslek gruplarından bireylerin mevcut tutum ve davranışlarının tespiti ve bu tutum ve davranışların sürdürülebilir yaşam tarzı hâline dönüştürülebilmesi amacıyla uygun eğitim program ve öğretim materyalinin geliştirilmesi için araştırmalara ihtiyaç vardır. Sürdürülebilir gelişme için eğitim, bireylerin çevreye bakış açısını değiştirmekle beraber, dünyanın daha sağlıklı ve güvenli bir yer haline gelmesini sağlamakta ve yaşam kalitesini arttırmaktadır. Bu araştırmada, artırılmış gerçeklikle zenginleştirilmiş ECohool mobil uygulaması ile ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma deneme modellerinden tek gruplu ön test-son test model (yarı deneysel) olarak desenlemiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Kırşehir ilinde yer alan özel bir okulda öğrenimine devam ortaokul 8. sınıf öğrencileri (26 kız; 24 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akgül ve Aydoğdu (2020) tarafından geliştirilen “Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Tek gruplu ön test-son test yarı deneysel desen çerçevesinde yürütülen çalışma bulguları, ECohool mobil artırılmış gerçeklik uygulamasının ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık düzeylerinde uygulama sonrasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık sağladığını göstermektedir. Sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık puan ortalamaları cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde ise, araştırmaya katılan erkek öğrenciler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmanın ön test-son test kontrol gruplu desenlerle farklı sınıf düzeyindeki öğrencilerle yürütülmesi, farklı değişkenlerin etkilerinin belirlenmesi, ECohool mobil artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık düzeyleri üzerindeki etkisinin nitel görüşmelerle desteklenerek daha kapsamlı sonuçlar elde edilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abdüsselam, Z. (2022). Fen öğretiminde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin ışık mikroskobu kullanımına etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ai-Jou, P., Cheng, B., Chou., P., & Geng, Y. (2024). Using augmented reality games to support sustainable development goal learning among young students: a trueexperimental study. Library Hi Tech, Emerald Publishing, Doi 10.1108/LHT-10-2023-0511.
  • Akgül, F. A., & Aydoğdu, M. (2020). Ortaokul öğrencileri için sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 378-393. https://doi.org/10.24315/tred.633081
  • Akgün, E., & Ustun, A. B. (2023). Mobil artırılmış gerçeklikle öğrenmeye yönelik içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 362-383. https://doi.org/10.53444/deubefd.1153240
  • Arita M., Syifa N., Tunjungsari S., Desy S., Ika L., Yustia S., Umasih, A., & Rossi I. (2022). Mobile augmented reality learning media with metaverse to improve student learning outcomes in science class. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16 (7), 99-115.
  • Bayazıt, A. & Saygılı Akkaya, N. (2025). Bireylerin sürdürülebilir tüketim davranışlarının incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 16(4), 2722-2745.
  • Benli Özdemir, E. & Arık, S. (2018). Çocukların üstbilişsel farkındalıkları ile sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(1), 1-22. Bonnett, M. (1999). Education for sustainable development: A coherent philosophy for environmental education. Cambridge Journal of Education, 29(3), 199.
  • Chasanidou, D., Krogstie, J., & Boletsis, C. (2023). Sustainability design in mobile augmented reality. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning. 2,1-15.
  • Criollo-C, S., Guerrero-Arias, A., Guaña-Moya, J., Samala, A. D., & Luján-Mora, S. (2024). Towards sustainable education with the use of mobile augmented reality in early childhood and primary education: A systematic mapping. Sustainability, 16(3), 1192.
  • Çetin, H., & Türkan, A. (2022). The effect of augmented reality based applications on achieve mentandattitude towards science course in distance education process. Education and Information Technologies, 27(2), 1397-1415.
  • Del Cerro Velázquez, F., & Morales Méndez, G. (2018). Augmented reality and mobile devices: A binominal methodological resource for inclusive education (SDG 4). An example in secondary education. Sustainability, 10(10), 3446.
  • Demirbaş, Ç. (2015). Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir kalkınma farkındalık düzeyleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 31, 300-316. https://doi.org/10.14781/mcd.09811
  • Demircioglu, T., Karakus, M., & Ucar, S., (2022). The impact of augmented reality-based argumentation activities on middle school students’ academic achievement and motivation in science classes. Education Quarterly Reviews, 5(2), 22-34. Diamantopoulos, A. Mathews, C. H. & Schlegelmilch, B. B., (2003). Consumer environment-conscious behavior: The role of demographic and personality characteristics, International Journal of Consumer Studies, 27,1, 3-13.
  • Ekleş, Y., & Doğru, M. (2024). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik: ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, kaygı ve bilişsel yük düzeyleri. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7(2), 91-110.
  • Fombona-Pascual, A., Fombona, J., & Vicente, R.,(2022). Augmented reality, a review of a wayto represent and manipulate 3D chemical structures. Journal of Chemical İnformation and Modeling, 62(8), 1863-1872.
  • Gülcüoğlu, E., Ustun, A. B., & Seyhan, N., (2021). Comparison of flutter and react native platforms. Journal of Internet Applications and Management, 12(2), 129-143.
  • Jamaludin, S.A., & Omar, P.U. (2022). Experiential learning in green building technology using augmented reality. In Proceedings of the International Conference on Research and Innovation in Sustainable Cities, Ipoh, Malaysia, 26–28 September.
  • Kalemkuş, J., & Kalemkuş, F. (2023). Effect of the use of augmented reality applications on academic achievement of student in science education: meta analysis review. Interactive Learning Environments, 31(9), 6017-6034.
  • Karagozlu, D. (2021). Creating a sustainable education environment with augmented reality technology. Sustainability, 13(11), 5851.
  • Karakaş, M., & Özerbaş, M. A. (2020). Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamaları üzerine görüşleri: optik ünitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2000-2008.
  • Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 175-193.
  • Keleş, Ö. (2017). Investigation of pre-service science teachers’ attitudes towards sustainable environmental education. Higher Education Studies, 7(3), 171-180.
  • Lin, V., Liu, G. Z., & Chen, N. S., (2022). The effects of an augmented-reality ubiquitous writing application: A comparative pilot Project for enhancing EFL writing instruction. Computer Assisted Language Learning, 35(5-6), 989-1030.
  • Lucerne Declaration. (2007). Lucerne declaration on geographical education for sustainable development (Editors: Haubrich, H. & Reinfried, S. & Schleicher, Y.). Geographical Views on Education for Sustainable Development. Proceedings of the Lucerne-Symposium, Geographiedidaktische Forschungen, 42, 243-250, Switzerland, July 29-31.
  • Porro, S., Spadoni, E., Bordegoni, M., & Carulli, M. (2022). Design of an Intrinsically Motivating AR Experience for Environmental Awareness. Proc. Des. Soc. 2, 1679-1688.
  • Rodrigues, R., & Pombo, L. (2024). The Potential of a mobile augmented reality game in education for sustainability: Report and analysis of an activity with the EduCITY app. Sustainability, 16(21), 1-24.
  • Sırakaya, M., & Alsancak Sırakaya, D., (2022). Augmented reality in STEM education: A systematic review. Interactive Learning Environments, 30(8), 1556-1569.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Summers, M., Childs, A., & Corney, G. (2005). Education for sustainable development in initial teacher training: Issues for ınterdisciplinary collaboration. Environmental Education Research, 11(5), 623-647.
  • Sungkur, R. K., Panchoo, A., & Bhoyroo, N. K. (2016). Augmented reality, the future of contextual mobile learning. Interactive Technology and Smart Education, 13(2), 123-146.
  • Şahin, D. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yapılan fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tesolin, A., & Tsinakos, A. (2017). Opening real doors: Strategies for using mobile augmented reality to create inclusive distance education for learners with different-abilities. Perspectives on Rethinking and Reforming Education, 59-8.
  • Tsai, C. Y., & Lai, Y. C., (2022). Design and validation of an augmented reality teaching system for primary logic programming education. Sensors, 22(1), 389.
  • UNESCO, (2002). Education for sustainability from Rio to Johannesburg: lessons learnt from a decade of commitment.
  • Yıldırım, B., & Arıcıoğluları, S. (2024). 6. sınıf fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanımının öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisi. Electronic Journal of Social Sciences, 23(90), 468-480.
  • Yıldırım, S. (2016). Fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarısına, motivasyonuna, problem çözme becerilerine yönelik algısına ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

AN EXAMINATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ AWARENESS LEVELS TOWARD SUSTAINABLE LIVING THROUGH THE ECohool MOBILE APPLICATION ENRICHED WITH AUGMENTED REALITY

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.35346/aod.1660448

Öz

In order to achieve sustainable development goals, to adopt sustainable life principles and transform them into behaviors, research is needed to determine the current attitudes and behaviors of individuals from different professional groups, especially teachers, in our country and to transform these attitudes and behaviors into a sustainable lifestyle. Education for sustainable development changes individuals' perspectives on the environment, makes the world a healthier and safer place, and increases the quality of life. The aim of this study is to investigate secondary school students' awareness levels regarding sustainable living through the use of the ECohool mobile application enriched with augmented reality. The research was designed as a single-group pre-test-post-test model (quasi-experimental) from experimental models. The study group consisted of 8th grade middle school students (26 female, 24 male) enrolled in a private school in Kırşehir during the 2023-2024 academic year. The "Awareness Scale for Sustainable Life" developed by Akgül and Aydoğdu (2020) was used as the data collection tool in the research. Descriptive statistics techniques were used in the analysis of the obtained data. The results of the study, conducted within the framework of a quasi-experimental single-group pretest-posttest design, indicate that the mobile augmented reality application ECohool led to a statistically significant difference in the level of awareness of sustainable living among 8th grade middle school students after its implementation. When the average scores of awareness towards sustainable living were examined according to the gender variable, it was seen that there was a significant difference in favor of the male students participating in the study. According to the obtained findings, it is recommended that the study be conducted with pre-test-post-test control group designs with students at different grade levels, the effects of different variables be determined, and the effect of the ECohool mobile augmented reality application on the awareness levels of students towards sustainable living be supported by qualitative interviews and more comprehensive results be obtained.

Kaynakça

  • Abdüsselam, Z. (2022). Fen öğretiminde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin ışık mikroskobu kullanımına etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ai-Jou, P., Cheng, B., Chou., P., & Geng, Y. (2024). Using augmented reality games to support sustainable development goal learning among young students: a trueexperimental study. Library Hi Tech, Emerald Publishing, Doi 10.1108/LHT-10-2023-0511.
  • Akgül, F. A., & Aydoğdu, M. (2020). Ortaokul öğrencileri için sürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 378-393. https://doi.org/10.24315/tred.633081
  • Akgün, E., & Ustun, A. B. (2023). Mobil artırılmış gerçeklikle öğrenmeye yönelik içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 362-383. https://doi.org/10.53444/deubefd.1153240
  • Arita M., Syifa N., Tunjungsari S., Desy S., Ika L., Yustia S., Umasih, A., & Rossi I. (2022). Mobile augmented reality learning media with metaverse to improve student learning outcomes in science class. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16 (7), 99-115.
  • Bayazıt, A. & Saygılı Akkaya, N. (2025). Bireylerin sürdürülebilir tüketim davranışlarının incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 16(4), 2722-2745.
  • Benli Özdemir, E. & Arık, S. (2018). Çocukların üstbilişsel farkındalıkları ile sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(1), 1-22. Bonnett, M. (1999). Education for sustainable development: A coherent philosophy for environmental education. Cambridge Journal of Education, 29(3), 199.
  • Chasanidou, D., Krogstie, J., & Boletsis, C. (2023). Sustainability design in mobile augmented reality. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning. 2,1-15.
  • Criollo-C, S., Guerrero-Arias, A., Guaña-Moya, J., Samala, A. D., & Luján-Mora, S. (2024). Towards sustainable education with the use of mobile augmented reality in early childhood and primary education: A systematic mapping. Sustainability, 16(3), 1192.
  • Çetin, H., & Türkan, A. (2022). The effect of augmented reality based applications on achieve mentandattitude towards science course in distance education process. Education and Information Technologies, 27(2), 1397-1415.
  • Del Cerro Velázquez, F., & Morales Méndez, G. (2018). Augmented reality and mobile devices: A binominal methodological resource for inclusive education (SDG 4). An example in secondary education. Sustainability, 10(10), 3446.
  • Demirbaş, Ç. (2015). Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir kalkınma farkındalık düzeyleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 31, 300-316. https://doi.org/10.14781/mcd.09811
  • Demircioglu, T., Karakus, M., & Ucar, S., (2022). The impact of augmented reality-based argumentation activities on middle school students’ academic achievement and motivation in science classes. Education Quarterly Reviews, 5(2), 22-34. Diamantopoulos, A. Mathews, C. H. & Schlegelmilch, B. B., (2003). Consumer environment-conscious behavior: The role of demographic and personality characteristics, International Journal of Consumer Studies, 27,1, 3-13.
  • Ekleş, Y., & Doğru, M. (2024). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik: ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, kaygı ve bilişsel yük düzeyleri. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7(2), 91-110.
  • Fombona-Pascual, A., Fombona, J., & Vicente, R.,(2022). Augmented reality, a review of a wayto represent and manipulate 3D chemical structures. Journal of Chemical İnformation and Modeling, 62(8), 1863-1872.
  • Gülcüoğlu, E., Ustun, A. B., & Seyhan, N., (2021). Comparison of flutter and react native platforms. Journal of Internet Applications and Management, 12(2), 129-143.
  • Jamaludin, S.A., & Omar, P.U. (2022). Experiential learning in green building technology using augmented reality. In Proceedings of the International Conference on Research and Innovation in Sustainable Cities, Ipoh, Malaysia, 26–28 September.
  • Kalemkuş, J., & Kalemkuş, F. (2023). Effect of the use of augmented reality applications on academic achievement of student in science education: meta analysis review. Interactive Learning Environments, 31(9), 6017-6034.
  • Karagozlu, D. (2021). Creating a sustainable education environment with augmented reality technology. Sustainability, 13(11), 5851.
  • Karakaş, M., & Özerbaş, M. A. (2020). Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamaları üzerine görüşleri: optik ünitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2000-2008.
  • Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 175-193.
  • Keleş, Ö. (2017). Investigation of pre-service science teachers’ attitudes towards sustainable environmental education. Higher Education Studies, 7(3), 171-180.
  • Lin, V., Liu, G. Z., & Chen, N. S., (2022). The effects of an augmented-reality ubiquitous writing application: A comparative pilot Project for enhancing EFL writing instruction. Computer Assisted Language Learning, 35(5-6), 989-1030.
  • Lucerne Declaration. (2007). Lucerne declaration on geographical education for sustainable development (Editors: Haubrich, H. & Reinfried, S. & Schleicher, Y.). Geographical Views on Education for Sustainable Development. Proceedings of the Lucerne-Symposium, Geographiedidaktische Forschungen, 42, 243-250, Switzerland, July 29-31.
  • Porro, S., Spadoni, E., Bordegoni, M., & Carulli, M. (2022). Design of an Intrinsically Motivating AR Experience for Environmental Awareness. Proc. Des. Soc. 2, 1679-1688.
  • Rodrigues, R., & Pombo, L. (2024). The Potential of a mobile augmented reality game in education for sustainability: Report and analysis of an activity with the EduCITY app. Sustainability, 16(21), 1-24.
  • Sırakaya, M., & Alsancak Sırakaya, D., (2022). Augmented reality in STEM education: A systematic review. Interactive Learning Environments, 30(8), 1556-1569.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Summers, M., Childs, A., & Corney, G. (2005). Education for sustainable development in initial teacher training: Issues for ınterdisciplinary collaboration. Environmental Education Research, 11(5), 623-647.
  • Sungkur, R. K., Panchoo, A., & Bhoyroo, N. K. (2016). Augmented reality, the future of contextual mobile learning. Interactive Technology and Smart Education, 13(2), 123-146.
  • Şahin, D. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yapılan fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tesolin, A., & Tsinakos, A. (2017). Opening real doors: Strategies for using mobile augmented reality to create inclusive distance education for learners with different-abilities. Perspectives on Rethinking and Reforming Education, 59-8.
  • Tsai, C. Y., & Lai, Y. C., (2022). Design and validation of an augmented reality teaching system for primary logic programming education. Sensors, 22(1), 389.
  • UNESCO, (2002). Education for sustainability from Rio to Johannesburg: lessons learnt from a decade of commitment.
  • Yıldırım, B., & Arıcıoğluları, S. (2024). 6. sınıf fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanımının öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisi. Electronic Journal of Social Sciences, 23(90), 468-480.
  • Yıldırım, S. (2016). Fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarısına, motivasyonuna, problem çözme becerilerine yönelik algısına ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuğçe Şahin

Özgül Keleş 0000-0003-0812-2443

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2025
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, T., & Keleş, Ö. (2025). ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 9(1), 1-18. https://doi.org/10.35346/aod.1660448
AMA Şahin T, Keleş Ö. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. Haziran 2025;9(1):1-18. doi:10.35346/aod.1660448
Chicago Şahin, Tuğçe, ve Özgül Keleş. “ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2025): 1-18. https://doi.org/10.35346/aod.1660448.
EndNote Şahin T, Keleş Ö (01 Haziran 2025) ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 9 1 1–18.
IEEE T. Şahin ve Ö. Keleş, “ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, AOD, c. 9, sy. 1, ss. 1–18, 2025, doi: 10.35346/aod.1660448.
ISNAD Şahin, Tuğçe - Keleş, Özgül. “ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 9/1 (Haziran 2025), 1-18. https://doi.org/10.35346/aod.1660448.
JAMA Şahin T, Keleş Ö. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. 2025;9:1–18.
MLA Şahin, Tuğçe ve Özgül Keleş. “ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 9, sy. 1, 2025, ss. 1-18, doi:10.35346/aod.1660448.
Vancouver Şahin T, Keleş Ö. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ECohool MOBİL UYGULAMASI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. AOD. 2025;9(1):1-18.