Teknik Not
BibTex RIS Kaynak Göster

Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 61 - 73, 22.03.2011

Öz

Bu çalışmada, Artvin Orman Bölge Müdürlüğü (OBM) pazarlama faaliyetleri kapsamında açık artırmalı satışlar müşterilerin bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Bu amaçla, açık artırmalı satışlara katılan 50 müşteri ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, pazarlama faaliyetlerinde etkinliği artırmak amacıyla karar vericilere ışık tutacak bazı tespit ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Daşdemir İ (2001). Bartın ve Yenice Orman İşletmelerinde Açık Artırmalı Göknar Tomruk Satış Fiyatını Etkileyen Faktörler, ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, 118-136.
  • Daşdemir İ (2003). Asli Orman Ürünlerinde Fiyat Analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Yayınları, Üniversite Yayın No: 26, Fakülte Yayın No: 12, ISBN 975- 7138-22-7, 119 s., Bartın.
  • Daşdemir İ (2008). Açık Artırmalı Kayın Tomruk Satış Fiyatını Etkileyen Faktörler, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı:14, 1-14.
  • Kaplan E (2007). Türkiye’de Orman Ürünleri Talebi İle Arz Kaynaklarının Değerlendirilmesi ve Endüstriyel Plantasyonların İşlevleri Önerileri ve Öncelikler, Türkiye’de Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Uluslar arası Sempozyum, 17-19 Ekim 2007, İstanbul. Kaynaklarının Kapsamında Çözüm
  • OGM (2009). Orman Genel Müdürlüğü Stratejik Plan 2010-2014, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 25 s., Ankara.
  • Ok K (1997). Devlet Orman İşletmelerinin Açık Artırmalı Satışlarının Etkileşimi, DOA Dergisi, No 3., 39-62, Tarsus.
  • Öztürk A, Kayacan B, Dikilitaş K (2008). Kabuk Böceklerinin Tomruk Satışları Üzerine Etkisi: Artvin Orman Bölge Müdürlüğünde Bir Ön Araştırma, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Dergisi, Sayı: 14, Sayfa 119-130, Tarsus.
  • Türker MF (1996). Açık Artırmalı Orman Ürünleri (Tomruk) Araştırılması (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği), Doktora Sonrası Temel Araştırma (Basılmamıştır), 106 s, K.T.Ü. Araştırma Fonu, Trabzon.
  • Türker MF (1997). DKB Devlet Orman İşletmeleri Açık Arttırmalı Satışlarına Katılan Alıcılara Yönelik Pazar Araştırması Örneği Yardımı İle Orman İşletmeciliğinde Değerlendirilmesi, Güz Yarıyılı Seminerleri KTÜ Orman Fakültesi Seminer Serisi No:3, 31-44, Trabzon. İşlevinin
  • Türker MF, Yazıcı K (2005). Açık Artırmalı Satış Partilerine İlişkin İşletmelerinin Ekonomik Başarısı Üzerine Etkileri (Maçka Devlet Orman İşletmesi Örneği), KTÜ, Orman Fakültesi, Ladin Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, Cilt II, 666-676, Trabzon Devlet Orman
  • Uzunoğlu E (2007). Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Nisan 2007, 2(1), 11-29.

Determination of Customers' Demand and Expectations in the Auction Sales of Artvin Regional Directorate of Forestry

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 61 - 73, 22.03.2011

Öz

In this study, sales of auctions were evaluated according to customers' demand and expectations in Artvin Regional Directorate of Forestry. For this purpose, face-to-face survey was conducted with 50 participating in auction sales. As a result, some of the findings and recommendations were made to increase the effectiveness of marketing activities for decision makers.

Kaynakça

  • Daşdemir İ (2001). Bartın ve Yenice Orman İşletmelerinde Açık Artırmalı Göknar Tomruk Satış Fiyatını Etkileyen Faktörler, ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, 118-136.
  • Daşdemir İ (2003). Asli Orman Ürünlerinde Fiyat Analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Yayınları, Üniversite Yayın No: 26, Fakülte Yayın No: 12, ISBN 975- 7138-22-7, 119 s., Bartın.
  • Daşdemir İ (2008). Açık Artırmalı Kayın Tomruk Satış Fiyatını Etkileyen Faktörler, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı:14, 1-14.
  • Kaplan E (2007). Türkiye’de Orman Ürünleri Talebi İle Arz Kaynaklarının Değerlendirilmesi ve Endüstriyel Plantasyonların İşlevleri Önerileri ve Öncelikler, Türkiye’de Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Uluslar arası Sempozyum, 17-19 Ekim 2007, İstanbul. Kaynaklarının Kapsamında Çözüm
  • OGM (2009). Orman Genel Müdürlüğü Stratejik Plan 2010-2014, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 25 s., Ankara.
  • Ok K (1997). Devlet Orman İşletmelerinin Açık Artırmalı Satışlarının Etkileşimi, DOA Dergisi, No 3., 39-62, Tarsus.
  • Öztürk A, Kayacan B, Dikilitaş K (2008). Kabuk Böceklerinin Tomruk Satışları Üzerine Etkisi: Artvin Orman Bölge Müdürlüğünde Bir Ön Araştırma, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Dergisi, Sayı: 14, Sayfa 119-130, Tarsus.
  • Türker MF (1996). Açık Artırmalı Orman Ürünleri (Tomruk) Araştırılması (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği), Doktora Sonrası Temel Araştırma (Basılmamıştır), 106 s, K.T.Ü. Araştırma Fonu, Trabzon.
  • Türker MF (1997). DKB Devlet Orman İşletmeleri Açık Arttırmalı Satışlarına Katılan Alıcılara Yönelik Pazar Araştırması Örneği Yardımı İle Orman İşletmeciliğinde Değerlendirilmesi, Güz Yarıyılı Seminerleri KTÜ Orman Fakültesi Seminer Serisi No:3, 31-44, Trabzon. İşlevinin
  • Türker MF, Yazıcı K (2005). Açık Artırmalı Satış Partilerine İlişkin İşletmelerinin Ekonomik Başarısı Üzerine Etkileri (Maçka Devlet Orman İşletmesi Örneği), KTÜ, Orman Fakültesi, Ladin Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, Cilt II, 666-676, Trabzon Devlet Orman
  • Uzunoğlu E (2007). Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Nisan 2007, 2(1), 11-29.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Atakan Öztürk

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. (2011). Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 11(2), 61-73.
AMA Öztürk A. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi. AÇÜOFD. Mart 2011;11(2):61-73.
Chicago Öztürk, Atakan. “Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 11, sy. 2 (Mart 2011): 61-73.
EndNote Öztürk A (01 Mart 2011) Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 11 2 61–73.
IEEE A. Öztürk, “Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi”, AÇÜOFD, c. 11, sy. 2, ss. 61–73, 2011.
ISNAD Öztürk, Atakan. “Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 11/2 (Mart 2011), 61-73.
JAMA Öztürk A. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi. AÇÜOFD. 2011;11:61–73.
MLA Öztürk, Atakan. “Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, 2011, ss. 61-73.
Vancouver Öztürk A. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü Açık Artırmalı Satışlarına Katılan Müşterilerin Talep ve Beklentilerinin Belirlenmesi. AÇÜOFD. 2011;11(2):61-73.
Creative Commons Lisansı
Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.