Nicel boş zaman çalışmalarında klasik frekanscı yaklaşım çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Öte yandan, farklı bir paradigma olarak Bayes teoreminin alanımızdaki çalışmalarda yeterince yer almadığı görülmektedir. Günümüzde bilgisayar teknolojisinin gelişmesi Bayesyan istatistiklerinin yazılımlarda yer almasını kolaylaş- tırmıştır. Bu çalışmada boş zaman motivasyonunun değişkenlerinden içselleştirme ve bilmenin Bayesci ve frekanscı istatistik kapsamında cinsiyete ve çalışma durumuna göre nasıl değişkenlik gösterdiği bağımsız örneklemler t testi ile incelenmiştir. Bayesci yaklaşımın klasik yaklaşıma ek olarak nicel araştırmalarda kullanılması, alanımızdaki araştırmalardan elde edilecek çıkarımları güçlendirebilecektir.
Boş zaman çalışmaları Motivasyon Bayes teoremi Frekanscı yaklaşım
It is seen that the classical frequency approach is widely used in quantitative leisure studies. On the other hand, Bayes’ theorem, as a different paradigm, is not sufficiently evaluated in the recreation field. Today, the development of computer technology has facilitated the inclusion of Bayesian statistics in softwares. In this study, how “to know” and “introjected” motivations, which are variables of leisure motivation, vary according to gender and employement status within the scope of Bayesian and frequentist statistics was examined by independent samples t-test. The use of the Bayesian approach in quantitative research in addition to the classical approach will strengthen the conclusions to be drawn from the research in our field.
Leisure studies Motivation Bayes theorem Frequentist approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Rekreasyon İncelemeleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1 |