Dergi Kurulları

Owner

Prof. Dr. Fatma ÜNAL BARTIN UNIVERSITY Türkiye

Fatma Ünal pursued her PhD in 2008. She was appointed as a professor in 2021. In addition, she completed her master's degree in curriculum development in education. So far, she has published many national and international articles, books, book chapters, and proceedings. She has also conducted projects in social studies education, ecological sustainability, citizenship education, curriculum development, lifelong learning, and teaching materials such as textbooks. She still serves as a lecturer at Bartın University in the Faculty of Education.

Eğitim, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi

Editor-in-chief

Doç. Dr. Asiye PARLAK RAKAP BARTIN UNIVERSITY Türkiye

Dr. Parlak Rakap 2003 yılında Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü'nden mezun olmuş, 2004 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi İlköğretim Bölümü'nde Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında araştırma görevlisi olarak bütünleşik doktora eğitimine başlamıştır. ODTÜ'deki doktora çalışmaları sırasında Florida State Üniversitesi'nde 2010 yılında misafir araştırmacı olarak bulunmuş ve Prof. Dr. Ithel Jones ile Okul Öncesi Fen Eğitimi üzerine 10 ay süreyle çalışmıştır. Doktorasını Prof. Dr. Feyza Tantekin Erden’in danışmanlığında 2011 yılında tamamlamış ve 2012-2022 yılları arasında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. Dr. Parlak Rakap, 2021-2022 yılları arasında North Carolina State Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde doktora sonrası araştırma kapsamında Prof. Amy HALBERSTADT ile FABB Lab'da (Family Affect, Beliefs, and Behaviors Lab) erken çocukluk döneminde saygı ve minnettarlık üzerine çalışmıştır. Yürüttüğü ve yürütmekte olduğu çalışmalar Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Amaç 4 Nitelikli Eğitim, Amaç 10 Eşitsizliklerin Azaltılması, Amaç 13 İklim Eylemi ve Amaç 16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar ile ilişkilidir. Araştırma alanları arasında öz disiplin, yaratıcı drama, okul öncesi fen eğitimi, erken çocuklukta saygı, okul öncesi eğitimde afet dayanıklılığı ve özel eğitim yer almaktadır. Mart 2022 yılında doçent unvanı alan Dr. Parlak Rakap 2022 yılından itibaren Bartın Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır.

Okul Öncesi Eğitim, Yaratıcı Drama Eğitimi

Co-editors

Prof. Dr. Ayla ÇETİN DİNDAR Bartın Üniversitesi Türkiye

Science and Mathematics Education

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. Burçin GÖKKURT ÖZDEMİR BARTIN UNIVERSITY Türkiye

Gokkurt Ozdemir (PhD) graduated from Karadeniz Technical University Fatih Faculty of Education Secondary Education Mathematics Fields Education Mathematics Teaching program in 2007 with a non-thesis master's degree. She completed his integrated doctoral education between 2010 and 2014 at Atatürk University, Institute of Educational Sciences, Department of Primary Education, Department of Mathematics Education. She worked as a research assistant at Atatürk University Kazim Karabekir Faculty of Education between 2011 and 2015. Gokkurt Ozdemir (PhD) was appointed as a faculty member at Bartin University, Department of Mathematics and Science Education, Division of Mathematics Education in 2015. Gokkurt Ozdemir (PhD) receiving the title of associate professor in 2018, her research areas include technology-supported mathematics teaching, geometry teaching, pedagogical content knowledge, mind and intelligence games, problem solving, problem posing and misconceptions. The studies she has and is being carried out are related to Goal 4: Quality Education of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals. 

Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Emrah BOYLU BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Türkçe Eğitimi

Section Editors

Prof. Dr. Fatma ÜNAL BARTIN UNIVERSITY Türkiye

Fatma Ünal pursued her PhD in 2008. She was appointed as a professor in 2021. In addition, she completed her master's degree in curriculum development in education. So far, she has published many national and international articles, books, book chapters, and proceedings. She has also conducted projects in social studies education, ecological sustainability, citizenship education, curriculum development, lifelong learning, and teaching materials such as textbooks. She still serves as a lecturer at Bartın University in the Faculty of Education.

Eğitim, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Prof. Dr. Ayla ÇETİN DİNDAR Bartın Üniversitesi Türkiye

Science and Mathematics Education

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. Hatice YILDIZ DURAK NECMETTIN ERBAKAN UNIVERSITY Türkiye Web

Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır.  Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.

Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme
Doç. Dr. Mustafa KOCAARSLAN BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Mustafa Kocaarslan received his Ph.D. in Primary School Education from Gazi University in 2015. He worked as a research assistant at Bartın University, Division of Primary School Education. He received the title of associate professor in the field of Primary School Education in 2020 and has been working in the same department. The studies he has and is being carried out are related to Goal 4: Quality Education and Goal 10: Reduced Inequalities from 2030 Sustainable Development Goals. Her main research interests include reading instruction, reading comprehension, reading fluency, executive functioning, and literacy in digital environments. His research has appeared in Journal of Computing in Higher Education, Current Psychology, Acta Psychologica, and Psychology in the Schools. He teaches courses for undergraduate students on children's literature, inclusive language teaching, and reading and writing instruction in Turkish. He also lectures literacy assessment and quantitative research methods courses to graduate students. In his free time, Mustafa Kocaarslan enjoys reading fictional books, jogging, and watching historical series.

Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KALKAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Türkiye Web

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2019 yılında doktora programından mezun olan Kalkan, hala Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmekte olup çok sayıda kitap bölümü, makale ve projede görev almıştır. Kalkan, otizm ve zihinsel engelli küçük çocukları (0-8 Yaş) temel alan erken çocukluk özel eğitimi başta olmak üzere, mesleki gelişim ve erken müdahale çalışmaları yürütmektedir.

Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Murat DEBBAĞ BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Curriculum and Instration , Instructional Technologies

Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim Teknolojileri

Ruveyda Karaman Dundar earned a Bachelor of Science in mathematics from Firat University. She received her M.S. in mathematics and her Ph.D. in mathematics education from the University of Missouri, Columbia. Her research interests include mathematical reasoning and proving, STE(A)M education, the role of technology in supporting student exploration, and mathematics curriculum. 

Matematik Eğitimi
Dr. Kenan ÇETİN BARTIN UNIVERSITY Türkiye Web

✉️ kenancetin@mail.com

   Dr. Kenan Çetin completed his PhD in English Language Teaching at Middle East Technical University in 2024. His doctoral thesis focuses on the implementation of a reflective thinking and collaboration-based lesson study model during the teaching practicum with the participation of prospective English teachers. His academic research centers on the use of technology in language education and teacher training and he is keen on personal development and has experience in video editing, graphic design, and web interface development.

Dilbilim, Eğitim
Prof. Dr. Melihan ÜNLÜ AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

Melihan Ünlü

Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Emrah BOYLU BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Türkçe Eğitimi
Doç. Dr. Şule BAŞTEMUR ORDU UNIVERSITY Türkiye
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı
Dr. Öğr. Üyesi Seçil Eda ÖZKAYRAN BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Eğitim Yönetimi, Teftiş ve Planlama
Dr. Öğr. Üyesi Zerrin MERCAN BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Erken çocukluk eğitimi/Okul öncesi eğitimi alanında lisansını Boğaziçi Üniversitesi, yüksek lisansını Abant İzzet Baysal Üniversitesi, doktorasını Gazi Üniversitesinde tamamladı. Ulusal ve uluslar arası alanda makale ve kitapları bulunmaktadır. Araştırma alanları STEAM, bilişsel gelişim (akıl yürütme), doğa, ve ailedir.

Okul Öncesi Eğitim

Production Editor

Arş. Gör. Bekir Serhat ZEREY BARTIN UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF SPECIAL EDUCATION Türkiye

Arş. Gör. Bekir Serhat Zerey 2014 yılında Gazi Üniversitesi Görme Engelliler Öğretmenliği lisans programından mezun olmuş, aynı yıl Milli Eğitim Bakanlığı’na özel eğitim öğretmeni olarak atanmıştır. 2016 yılında Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak göreve başlamıştır. Lisans üstü eğitimi için Gazi Üniversitesi’ne görevlendirilen Zerey yüksek lisansını Görme Engellilerin Eğitimi alanında tamamlamıştır. Doktora öğrenimi Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü’nde devam etmekte olup tez aşamasındadır. Yürüttüğü ve yürütmekte olduğu çalışmalar Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Amaç 4 Nitelikli Eğitim ve Amaç 10 Eşitsizliklerin Azaltılması ile ilişkilidir. Araştırma alanları arasında güvenlik becerileri, teknoloji destekli uygulamalar ve öğretmen kalitesidir.

Öğretim Tasarımı, Alan Eğitimleri (Diğer), Görme Engelli Eğitimi

Layout Editors

Arş. Gör. Mehmet Can DEMİR BARTIN UNIVERSITY Türkiye

Arş. Gör. Mehmet Can Demir 2016 yılında Hacettepe Üniversitesi Psikoloji lisans programından, 2020 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme Değerlendirme yüksek lisans programından mezun olmuştur. 2020 yılından itibaren Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktora eğitimine devam başlamış ve devam etmektedir. Yürüttüğü ve yürütmekte olduğu çalışmalar Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Amaç 4 Nitelikli Eğitim, Amaç 10 Eşitsizliklerin Azaltılması ve Amaç 16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar ile ilişkilidir. Araştırma konuları arasında psikometri, geçerlik, adillik ve büyük ölçekli sınavlar yer almaktadır. 2019 yılında itibaren Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda görev yapmaya başlamıştır.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Arş. Gör. Ömür GÖKTEPELİLER BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat ve Edebiyat
Arş. Gör. Yusuf AKIN BARTIN UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING, DEPARTMENT OF MATHEMATICS EDUCATION Türkiye

2023 yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olan Akın, aynı yıl Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Matematik Eğitimi Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2024 yılından beri Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Yürüttüğü ve yürütmekte olduğu çalışmalar Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Amaç 4 Nitelikli Eğitim ile ilişkilidir.

Matematik Eğitimi
Arş. Gör. Zekiye Merve ÖCAL BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

Arş. Gör. Zekiye Merve ÖCAL 2021 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nden mezun olmuş, 2023 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi’nde yüksek lisansa başlamıştır. Aynı yıl Bartın Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak göreve başlamasıyla birlikte yüksek lisans eğitimi için Bartın Üniversitesi’ne yatay geçiş yapmıştır ve Aralık 2023 tarihinden itibaren Bartın Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır.

Fen Bilgisi Eğitimi

Language Editors

Dr. Fatma BADEM BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim
Arş. Gör. Betül ÇİMENLİ OLCARS BARTIN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Öğretim Görevlisi Gamze AR BARTIN ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU Türkiye

Gamze Ar graduated from the Department of American Culture and Literature at Hacettepe University in 2017. She earned an MA degree in American Culture and Literature from Ege University in 2020 and a PhD in the same department at Ege University. She is an instructor in the Department of Foreign Languages at Bartın University. Her main teaching and research interests are American Poetry, ekphrasism, Modernism, Greek Mythology, and African American Children's Literature.




Kişisel Bilgilerim:
AD : GAMZE
SOYADI : AR
DOĞUM TARİHİ : 24.01.1994
DOĞUM YERİ : Ankara


İletişim Bilgileri:
TELEFON : 05383521551
E-MAIL : gamzear@bartin.edu.tr


Kariyer Bilgileri:
Eğitim Bilgileri:
2009-2012 __ Fatih Anadolu Lisesi
2012-2017  __ Hacettepe Üniversitesi – Amerikan Kültürü ve Edebiyatı ( Lisans)
                   __ Hacettepe Üniversitesi – Sosyoloji (Yan dal)
2014-2015 __ Paris8 Üniversitesi – Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (Erasmus)
2013-2018 __ Anadolu Üniversitesi – Uluslararası İlişkiler
2017-2020 __ Ege Üniversitesi – Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
2018-2019  __ TU Dortmund Üniversitesi – Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (Erasmus- Tez Aşaması)
2019-2020 __ Atatürk Üniversitesi – Pedagojik Formasyon (İngilizce Öğretmenliği)
2020-2025 __ Ege Üniversitesi – Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (Doktora)

İş Tecrübesi:
2012- 2014 __ Prestij English İngilizce Kursu (Ankara) _ İngilizce Öğretmeni
2015-2016 __ Prestij English İngilizce Kursu (Ankara) _ İngilizce Öğretmeni
2017-2018 __ English Fast (Konak-İzmir) _ İngilizce Öğretmeni
2018-2019 __ International School Ruhr (Essen- Germany) _ İngilizce Öğretmeni (staj)
2019-2020 __ Atatürk Üniversitesi Vakıf Okulları Özel Aydın Doğan İlkokulu _ İngilizce Öğretmeni (1. Sınıf)

2021-         __ Bartın Üniversitesi - Öğretim Görevlisi (Yabancı Diller Yüksekokulu)

Hobilerim:
• Resim yapmak (Yağlı boya tablolar)
• Klasik Batı ve Amerikan romanları okumak ve analizlerini yapmak
• Müzik dinlemek (Caz ve Klasik)


Dil Seviyesi:
İngilizce : İleri Düzey
Fransızca: Orta Düzey

Amerika Çalışmaları
Son Güncelleme Zamanı: 31.03.2025 18:56:29

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education