Teknoloji tabanlı ortamlar birçok alanda hızla yaygınlaşmış ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde de birçok yenilik başlamıştır. Eğitimcilerin dikkatini çekmeyi başaran bu yeniliklerden bir tanesi de Web 2.0 araçlarıdır. Bu çalışma ile hayat bilgisi dersinde web 2.0 araçlarının kullanımı konusu, bu konuda eğitimi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin görüşlerinden yola çıkarak karşılaştırmalı bir inceleme yapmak hedeflenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Bu kapsamda amaçlı örnekleme yoluyla belirlenen 20 sınıf öğretmenine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış, gözlemler yapılmış ve saha notları alınmıştır. Veriler betimsel analiz yolu ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre sınıf öğretmenleri daha çok Kahoot, Canva, Wordwall gibi araçları bilmektedir. Web 2.0 araçları ile ilgili eğitim alan sınıf öğretmenlerinin almayanlara göre çok daha fazla çeşit sıraladıkları görülmüş ve hayat bilgisi derslerinde dersin içeriğini zenginleştirme, ölçme değerlendirme gibi birçok açıdan kullandıkları anlaşılmıştır. Her iki gruptaki sınıf öğretmenleri hayat bilgisi dersinde Web 2.0 araçlarını kullanmak üzerine birçok avantaj ve dezavantaj sıralamışlardır. Ancak Web 2.0 araçları üzerine eğitim almamış sınıf öğretmenlerinin dezavantajlar üzerine daha çok görüş bildirmişlerdir. Çalışma sonunda Web 2.0 araçları üzerine eğitim almış sınıf öğretmenlerinin bu araçları kullanma konusunda istekli oldukları, hayat bilgisi derslerinde sıklıkla kullandıkları ancak eğitim almamış sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarından haberdar olmalarına rağmen hayat bilgisi derslerinde kullanmadıkları anlaşılmıştır.
Araştırma için Bayburt Üniversitesi Etik Kurulu’nun 23.07.2024 tarih ve 207 sayılı kararı ile etik kurul izni alınmıştır.
Technology-based environments have rapidly become widespread in many fields and many innovations have started in education and training activities. One of these innovations that have managed to attract the attention of educators is Web 2.0 tools. This study aims to make a comparative examination of the use of Web 2.0 tools in the life science course based on the views of classroom teachers with and without training on this subject. Case study, one of the qualitative research designs, was preferred in the study. In this context, a semi-structured interview form was applied to 20 classroom teachers determined through purposive sampling, observations were made and field notes were taken. The data were analyzed through descriptive analysis. According to the findings, classroom teachers mostly know tools such as Kahoot, Canva, Wordwall. It was seen that the classroom teachers who received training on Web 2.0 tools listed more types than those who did not, and it was understood that they used them in many aspects such as enriching the content of the lesson and measurement and evaluation in life science lessons. Classroom teachers in both groups listed many advantages and disadvantages of using Web 2.0 tools in life science lessons. However, classroom teachers who were not trained on Web 2.0 tools gave more opinions on disadvantages. At the end of the study, it was concluded that classroom teachers who had received training on Web 2.0 tools were willing to use these tools and used them frequently in life science lessons.
Ethics committee permission was obtained for the research with the decision of Bayburt University Ethics Committee dated 23.07.2024 and numbered 207.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 64 |