Dr. Selenay Koşumcu, Türk dili alanında uzmanlaşmış bir araştırmacıdır. Lisans eğitimini Pamukkale Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde tamamlamış, yüksek lisansını yine Pamukkale Üniversitesi’nde Yeni Türk Dili alanında yapmıştır. Doktora derecesini Süleyman Demirel Üniversitesi’nde “Terceme-i Ravżatüʾl-Muttaḳīn” adlı teziyle almıştır. Kazakistan, Almatı'da El-Farabi Kazak Millî Üniversitesi’nde okutman olarak görev yapmıştır. Araştırmaları Türk dili, dilbilim, ağız araştırmaları ve sözlükbilim gibi çeşitli alanları kapsamaktadır. Ulusal ve uluslararası makale, bildiri ve kitap bölümü yayınlamış, Türk dünyasında dil ve kültür aktarımına katkı sağlamıştır. Akademik çalışmaları arasında Eski Anadolu Türkçesi, ağız incelemeleri, terim bilimi ve eleştirel söylem analizi gibi konular ön plandadır. “Türkçede Bilgi Yapısı ve Tümce Başı Yapılar” adlı kitabı ve çeşitli editörlük çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca uluslararası bilimsel toplantıların düzenlenmesine katkıda bulunmuş, Türk dünyasındaki dil ve eğitim çalışmalarına yönelik planlamalarda yer almıştır. Yabancı diller arasında İngilizce, Rusça bulunmaktadır. Kazak Türkçesine hâkim olup, Kazakistan’da Türkiye Türkçesi öğretimi üzerine de çalışmalar yapmıştır. Çeşitli eğitim programlarında dersler vermiş, dil eğitimi ve öğretimi konularında akademik katkılar sunmuştur. Dr. Koşumcu, akademik araştırmalarının yanı sıra kültürel projelerde de aktif rol almakta, Türk dilinin ve kültürünün uluslararası düzeyde tanıtılmasına yönelik çalışmalara öncülük etmektedir.
Dursun KÖSE; Eğitim: İstanbul Kabataş Erkek Lisesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi (lisans), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (y. lisans) ve Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (doktora). İş: Meslek yaşamına 1992 yılında Ankara Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi'nde (TÖMER) Türkçe-Almanca öğretim görevlisi olarak başladı. İleriki yıllarda Tayvan Ulusal Chenchi Üniversitesi, Almanya’da bulunan Duisburg-Essen Üniversitesi ve Özbekistan’daki Semerkant Devlet Yabancı Diller Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak görev aldı. Halen Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Öğretim üyeliği dışında üniversitenin Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ve Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü görevlerinde de bulundu. Akademik çalışmalarının ana eksenini Türk Dili ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi oluşturmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin yanı sıra Türkiye Türkçesi, dilbilim, karşılaştırmalı Türk edebiyatı dersleri vermektedir. Yayımlanan akademik makaleleri, kitap editörlükleri, ders kitapları ve bölüm yazarlıkları dışında "Türkçenin Yabancı Dil olarak Öğretiminde Bildirme ve Dilek Kipleri", "Türkçe Öğretiminde Temel Söz Edimleri" adlı çalışmaları bulunmaktadır. Almancadan Türkçeye çevirdiği bazı şiirleri Yeni Biçem, Morca, Mavi Portakal gibi edebiyat dergilerinde yayımlandı.
Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım.
Sultan Baysan, Department of Turkish and Social Sciences Education PhD. Research Area: Social Studies and Geography Education, Human Geography, environmental issues and sustainability in education and tourism, social responsibility.
Her primary research area is human geography -in detail, tourism, socio-economic geography of Turkey, coastal tourism, tourism design and principles of sustainable tourism, environmental effects of tourism. Among her studies there are British incoming tourism to Turkey, the problem of employment in social studies teacher trainees, modeling in social studies teaching.
Araştırmacı ilk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamladı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalından mezun oldu. Aynı birime 50/d kadrosu kapsamında; daha sonra Pamukkale Üniversitesine Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında araştırma görevlisi olarak atandı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamladı. Pamukkale Üniversitesi İlköğretim Doktora Programı kapsamında sosyal bilgiler eğitiminde doktorasını tamamladı. Aynı kurumda doktor araştırma görevlisi ve doktor öğretim üyesi olarak görev yaptı. Yine aynı kurumda doçent doktor olarak görevine devam etmektedir. Araştırmacının akademik ilgi alanlarında sosyal bilgiler eğitiminde topluma hizmet ederek öğrenme, gönüllülük, STEM ve orman okulu yaklaşımları yer almaktadır.
Doçent Doktor Ulaş İlic, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Öğretim teknolojileri, uzaktan eğitim ve siber psikoloji konularında uzmanlaşmıştır.
İlic, Doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi ve yüksek lisans eğitimini ise Ege Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde tamamlamıştır. Akademiye geçmeden önce Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı çeşitli kademelerdeki okullarda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak çalışmıştır.
Akademik verimliğini ürünleri ile gösteren Ulaş İlic'in, 25'ten fazla uluslararası hakemli dergide yayımlanan makalesi bulunmaktadır. Projelere de önem veren İlic, birçok ulusal ve uluslararası çalışmada bursiyer, eğitmen ve araştırmacı olarak görev yapmıştır.
2023 yılında, TÜBİTAK'ın en prestijli programlarından olan 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen "Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamlarında Bionic Reading Manipülasyonlarının Öğrenme Çıktılarına, Bilişsel Yüke ve Üst Bilişsel Yargılara Etkisini İncelemeye Yönelik Veri Toplama Yazılımının Geliştirilmesi" başlıklı projenin yürütücülüğünü üstlenmiştir. Bu 24 ay sürecek projede, hızlı okuma tekniklerinin anlama üzerindeki etkileri bilimsel olarak incelenmektedir.