Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

1935 CURRICULUM OF SOCIOLOGY COURSE WITH SOLIDARIST AND STATIST CONTENT

Yıl 2025, Cilt: 65 Sayı: 1, 612 - 636, 25.06.2025
https://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2025.65.1.25

Öz

This study examines the solidaristic and statist issues of the second curriculum of the sociology course which was implemented in the 1935-1936 academic year, within the framework of international and national dynamics. The largest area in the program is divided into this section and these elements appear mainly in economic issues. Solidaristic thought, which has matured since the Second Constitutional Era, has significantly shaped the social structure of the Republic. Protectionist-statist economic policies dominated the 1930-1939 period. Until 1930, Turkey was an underdeveloped country exporting agricultural products and importing industrial goods, but during the Great Depression, like many other countries, it turned to a model of import substitution industrialization and protectionist economic policies under state leadership. The dominant societal understanding of this period, during which Turkey initiated its first industrialization breakthrough, was solidarism, referred to as ‘populism’ in the official discourse. This concept was based on the assumption that there were no class divisions and therefore no class conflicts in Turkey, and that complementary productive forces formed functional parts of a harmonious whole. The solidarism and statism of the period complement each other. During the period when the ideological/political education of youth gained importance in many countries, the Single-Party Power also aimed to educate high school youth, the most educated and dynamic segment of the society, in line with official policies. With its solidaristic and statist content, although it has intensive issues, the sociology course fulfilled a pedagogical function that aligned with the dominant tendencies of the period.

Etik Beyan

This is not a field study.

Destekleyen Kurum

No.

Teşekkür

No.

Kaynakça

  • Açıkel, F. (2008). Devletin Manevi Şahsiyeti ve Ulusun Pedagojisi. T. Bora ve M. Gültekingil (Ed.). T. Bora (Cilt Ed.). Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Cilt 4: Milliyetçilik (4. bs.) içinde (s. 117-139). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Âfetinan, A. (2000). Medenî Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları. Ankara: Atatürk, Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Akaş, C. vd. (1998). “Alkışla Cumhuriyet Olmaz!”. Cogito, 15, 185-231.
  • Alkan, T. (1979). Siyasal Toplumsallaşma: Siyasal Bilincin Gelişmesinde Ailenin Okulun ve Toplumsal Sınıfların Etkisi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Arslanoğlu, İ. (2001a). Ortaöğretimde Sosyoloji Ders Kitapları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 9(1), 67-80.
  • Arslanoğlu, İ. (2001b). Ortaöğretimde Sosyoloji Öğretimi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 18, 213-236.
  • Aytürk, İ. (2023). Post-Post-Kemalizm: Yeni Bir Paradigmayı Beklerken. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 23-50). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aytürk, İ. ve Esen, B. (2023). Önsöz. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 7-22). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Beşirli, H. (2013). Gençlik Sosyolojisi: Politik Toplumsallaşma ve Gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bora, T. (2020). Cereyanlar: Türkiye’de Siyasî İdeolojiler. (7. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Boratav, K. (2019). Türkiye İktisat Tarihi (1908-2015). (24. bs.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • C.H.F. (1931). C.H.F. Nizamnamesi ve Programı. Ankara: T.B.M.M. Matbaası.
  • C.H.P. (1935). C.H.P. Programı. Ankara: Ulus Basımevi.
  • Cicioğlu, H. (1985). Cumhuriyet Döneminde Ortaöğretim Programlarında Felsefe Grubu Derslerinin Analizi. Eğitim ve Bilim, 10(55), 16-22.
  • Cop, B. (2022). Tek Parti CHP’nin İdeolojisi. B. Özkan ve T. Gürakar (Editörler). Türkiye’nin Soğuk Savaş Düzeni: Ordu, Sermaye, ABD, İslamizasyon (3. bs.) içinde (s. 47-70). İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • Çaymaz, B. (2019). Türkiye’de Vatandaşlığın İnşası. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Eğribel, E. (2016). Türkiye’de Sosyoloji Tarihi Yazımı / Yazıcılığı ve Sorunları Üzerine. E. Eğribel, U. Özcan, H. B. Kaçmazoğlu ve S. Kızılçelik (Ed.). Türkiye’de Sosyoloji: Üniversitede 101. Yıl içinde (s. 13-36). İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933’den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22. Doi: 10.5961/jhes.2011.001
  • Gürses, F. (2011). Kul, Tebaa, Yurttaş: Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Ders Kitaplarında Yurttaşlık. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Hilmi Ziya. (1932). Umumi İçtimaiyat. İstanbul: Matbaai Ebuzziya. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tarihçesi. https://sosyolojiedebiyat. istanbul.edu.tr/tr/content/hakkinda/bolum-tarihi
  • Kalaycıoğlu, E. (2023). Kemalizm ve Post-Kemalizm Ayrışmasında Türkiye’de Siyaset Bilimi. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 51-96). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaplan, İ. (2019). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. (8. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Karaosmanoğlu, Y. K. (2021). Atatürk: Biyografik Tahlil Denemesi. (21. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kültür Bakanlığı (1935). Filozofi Programı Kılavuzu. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Maarif Vekâleti (1934). Lise Müfredat Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Önsoy, R. (1991). Cumhuriyetten Bugüne İlk ve Ortaöğretimimiz ve Bazı Meseleleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1-23.
  • Örnek, C. (2016). Türkiye’de Resmi İdeoloji Eleştirisinin Sorunları. Praksis, 40, 185-217.
  • Öztürk, E. (2023). Felsefe Grubu Dersleri 1935 Öğretim Programında Bir Üst Değer Olarak Pozitif Bilim Anlayışının Osmanlı'dan Cumhuriyete Bilimsel Düşüncenin Seyri Açısından Değerlendirilmesi. M. A. Dombaycı, O. Bayraktar ve Ö. Kızıltan (Ed.). Cumhuriyet'in 100. Yılında Türkiye'de Felsefe 2. Cilt: Türkiye'de Felsefenin 100 Yıllık Eğitimi içinde. (s. 291-315). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Üstel, F. (2021). “Makbul Vatandaş”ın Peşinde: II. Meşrutiyet’ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. (9. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pamuk, Ş. (2021). Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi: Büyüme, Kurumlar ve Bölüşüm. (13. bs.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Parla, T. (2008). Türkiye’de Siyasal Kültürün Resmî Kaynakları Cilt 3: Kemalist Tek-Parti İdeolojisi ve CHP’nin Altı Ok’u. (3. bs.). İstanbul: Deniz Yayınları.
  • Sadık, N. (1936). Sosyoloji. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Şener, M. (2019). 1923-1945: Burjuva Uygarlığının Peşinde. G. Atılgan, C. Saraçoğlu ve A. Uslu (Ed.). Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Siyasal Hayat (3. bs.) içinde (s. 201- 345). İstanbul: Yordam Kitap.
  • Şenses, F. (2021). İktisada (Farklı Bir) Giriş. (3. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Tanör, B. (2017). Kurtuluş Kuruluş. (11. bs.). İstanbul: Cumhuriyet Kitapları.
  • Timur, T. (2013). Türk Devrimi ve Sonrası. (7. bs.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Toprak, Z. (1977). İkinci Meşrutiyette Solidarist Düşünce: Halkçılık. Toplum ve Bilim, 1, 92- 123.
  • Toprak, Z. (1995). Türkiye'de Aydın, Ulus-Devlet ve Popülizm. S. Şen (Ed.). Türk Aydını ve Kimlik Sorunu içinde (s. 39-81). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Toprak, Z. (2017). Osmanlı'dan Cumhuriyet Türkiyesi'ne Sosyolojinin Evrimi: 1908-1945. H. Erbaş (Ed.). Sosyal Bilimler Tarihini Keşfediyor: DTCF Bilim Çevresi ve Sonrası içinde (s. 43-74). Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Toprak, Z. (2020). Atatürk: Kurucu Felsefenin Evrimi. (2. bs.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tok, M. (2019). Cumhuriyetin Yurttaş İnşa Projesinde Lise Sosyoloji Ders Kitaplarının Etkisi (1923-1938). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık İstatistik Genel Direktörlüğü. (1937). Genel Nüfus Sayımı. Ankara: Mehmet İhsan Basımevi.
  • Yavuz, S. Y. (2019). Cumhuriyet Misyonerleri: 1930-1946 Arası Türkiye’de Bir Politik Özne Olarak Gençlik İnşası. İstanbul: VakıfBank Kültür Yayınları.
  • Zabun, B. (2002). Türkiye’de Ortaöğretimde Sosyoloji Öğretimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zabun, B. ve Berber, Ş. (2019). İdeolojik Sosyoloji Öğretimi: Halk Fırkası Programı Doğrultusunda Yazılan İlk Ders Kitabı (Necmeddin Sadak). International Social and Researcher Thinkers Journal, 5(21), 1672-1080. Doi: http://dx.doi.org/10.31576/smryj.324

SOLİDARİST VE DEVLETÇİ İÇERİĞİYLE SOSYOLOJİ DERSİ 1935 ÖĞRETİM PROGRAMI

Yıl 2025, Cilt: 65 Sayı: 1, 612 - 636, 25.06.2025
https://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2025.65.1.25

Öz

Bu çalışma, sosyoloji dersinin 1935-1936 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe giren ikinci öğretim programındaki solidarist ve devletçi unsurları, 1930’lu yılların uluslararası ve ulusal dinamikleri çerçevesinde ele almaktadır. Programda en geniş yer iktisat alanına ayrılmıştır ve söz konusu unsurlar ağırlıklı olarak iktisat konularında karşımıza çıkmaktadır. II. Meşrutiyet yıllarından itibaren olgunlaşan solidarist düşünce, Cumhuriyetin toplum kurgusuna önemli ölçüde yön vermiştir. Korumacı-devletçi iktisat politikaları ise 1930-1939 dönemine damga vurmuştur. 1930’a kadar tarım ürünleri ihraç edip sanayi ürünleri ithal eden azgelişmiş bir ülke olan Türkiye, Büyük Buhran yıllarında pek çok ülke gibi korumacı iktisat politikalarına ve devlet önderliğinde ithal ikamesine dayalı sanayileşme modeline yönelmiştir. Türkiye’nin ilk sanayileşme atılımını gerçekleştirdiği bu dönemin egemen toplum anlayışı olan ve resmî söylemde ‘halkçılık’ olarak adlandırılan solidarizm, Türkiye’de sınıfsal ayrışmaların ve dolayısıyla sınıf çatışmasının bulunmadığı, birbirini tamamlayan üretici güçlerin ahenkli bir bütünün işlevsel parçalarını oluşturduğu kabulüne dayanmaktadır. Dönemin solidarizmi ile devletçiliği birbirini tamamlamaktadır. Birçok ülkede gençliğin ideolojik/siyasal eğitiminin önem kazandığı bu dönemde, Tek Parti İktidarı da toplumun öğrenim düzeyi en yüksek ve en dinamik katmanı içinde yer alan lise gençliğini resmî politikalar doğrultusunda yetiştirmeye yönelmiştir. Solidarist ve devletçi içeriğiyle sosyoloji dersi, lise çağı için ağır ve yoğun denebilecek bir konu listesine sahip olmakla birlikte, dönemin egemen eğilimlerine uygun bir pedagojik işlevi yerine getirmiştir.

Etik Beyan

Saha çalışması değildir.

Destekleyen Kurum

Yoktur.

Teşekkür

Yoktur.

Kaynakça

  • Açıkel, F. (2008). Devletin Manevi Şahsiyeti ve Ulusun Pedagojisi. T. Bora ve M. Gültekingil (Ed.). T. Bora (Cilt Ed.). Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Cilt 4: Milliyetçilik (4. bs.) içinde (s. 117-139). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Âfetinan, A. (2000). Medenî Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları. Ankara: Atatürk, Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Akaş, C. vd. (1998). “Alkışla Cumhuriyet Olmaz!”. Cogito, 15, 185-231.
  • Alkan, T. (1979). Siyasal Toplumsallaşma: Siyasal Bilincin Gelişmesinde Ailenin Okulun ve Toplumsal Sınıfların Etkisi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Arslanoğlu, İ. (2001a). Ortaöğretimde Sosyoloji Ders Kitapları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 9(1), 67-80.
  • Arslanoğlu, İ. (2001b). Ortaöğretimde Sosyoloji Öğretimi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 18, 213-236.
  • Aytürk, İ. (2023). Post-Post-Kemalizm: Yeni Bir Paradigmayı Beklerken. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 23-50). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aytürk, İ. ve Esen, B. (2023). Önsöz. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 7-22). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Beşirli, H. (2013). Gençlik Sosyolojisi: Politik Toplumsallaşma ve Gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bora, T. (2020). Cereyanlar: Türkiye’de Siyasî İdeolojiler. (7. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Boratav, K. (2019). Türkiye İktisat Tarihi (1908-2015). (24. bs.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • C.H.F. (1931). C.H.F. Nizamnamesi ve Programı. Ankara: T.B.M.M. Matbaası.
  • C.H.P. (1935). C.H.P. Programı. Ankara: Ulus Basımevi.
  • Cicioğlu, H. (1985). Cumhuriyet Döneminde Ortaöğretim Programlarında Felsefe Grubu Derslerinin Analizi. Eğitim ve Bilim, 10(55), 16-22.
  • Cop, B. (2022). Tek Parti CHP’nin İdeolojisi. B. Özkan ve T. Gürakar (Editörler). Türkiye’nin Soğuk Savaş Düzeni: Ordu, Sermaye, ABD, İslamizasyon (3. bs.) içinde (s. 47-70). İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • Çaymaz, B. (2019). Türkiye’de Vatandaşlığın İnşası. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Eğribel, E. (2016). Türkiye’de Sosyoloji Tarihi Yazımı / Yazıcılığı ve Sorunları Üzerine. E. Eğribel, U. Özcan, H. B. Kaçmazoğlu ve S. Kızılçelik (Ed.). Türkiye’de Sosyoloji: Üniversitede 101. Yıl içinde (s. 13-36). İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933’den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22. Doi: 10.5961/jhes.2011.001
  • Gürses, F. (2011). Kul, Tebaa, Yurttaş: Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Ders Kitaplarında Yurttaşlık. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Hilmi Ziya. (1932). Umumi İçtimaiyat. İstanbul: Matbaai Ebuzziya. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tarihçesi. https://sosyolojiedebiyat. istanbul.edu.tr/tr/content/hakkinda/bolum-tarihi
  • Kalaycıoğlu, E. (2023). Kemalizm ve Post-Kemalizm Ayrışmasında Türkiye’de Siyaset Bilimi. İ. Aytürk ve B. Esen. (Ed.). Post-Post-Kemalizm: Türkiye Çalışmalarında Yeni Arayışlar (3. bs.) içinde (s. 51-96). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaplan, İ. (2019). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. (8. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Karaosmanoğlu, Y. K. (2021). Atatürk: Biyografik Tahlil Denemesi. (21. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kültür Bakanlığı (1935). Filozofi Programı Kılavuzu. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Maarif Vekâleti (1934). Lise Müfredat Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Önsoy, R. (1991). Cumhuriyetten Bugüne İlk ve Ortaöğretimimiz ve Bazı Meseleleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1-23.
  • Örnek, C. (2016). Türkiye’de Resmi İdeoloji Eleştirisinin Sorunları. Praksis, 40, 185-217.
  • Öztürk, E. (2023). Felsefe Grubu Dersleri 1935 Öğretim Programında Bir Üst Değer Olarak Pozitif Bilim Anlayışının Osmanlı'dan Cumhuriyete Bilimsel Düşüncenin Seyri Açısından Değerlendirilmesi. M. A. Dombaycı, O. Bayraktar ve Ö. Kızıltan (Ed.). Cumhuriyet'in 100. Yılında Türkiye'de Felsefe 2. Cilt: Türkiye'de Felsefenin 100 Yıllık Eğitimi içinde. (s. 291-315). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Üstel, F. (2021). “Makbul Vatandaş”ın Peşinde: II. Meşrutiyet’ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. (9. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pamuk, Ş. (2021). Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi: Büyüme, Kurumlar ve Bölüşüm. (13. bs.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Parla, T. (2008). Türkiye’de Siyasal Kültürün Resmî Kaynakları Cilt 3: Kemalist Tek-Parti İdeolojisi ve CHP’nin Altı Ok’u. (3. bs.). İstanbul: Deniz Yayınları.
  • Sadık, N. (1936). Sosyoloji. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Şener, M. (2019). 1923-1945: Burjuva Uygarlığının Peşinde. G. Atılgan, C. Saraçoğlu ve A. Uslu (Ed.). Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Siyasal Hayat (3. bs.) içinde (s. 201- 345). İstanbul: Yordam Kitap.
  • Şenses, F. (2021). İktisada (Farklı Bir) Giriş. (3. bs.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Tanör, B. (2017). Kurtuluş Kuruluş. (11. bs.). İstanbul: Cumhuriyet Kitapları.
  • Timur, T. (2013). Türk Devrimi ve Sonrası. (7. bs.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Toprak, Z. (1977). İkinci Meşrutiyette Solidarist Düşünce: Halkçılık. Toplum ve Bilim, 1, 92- 123.
  • Toprak, Z. (1995). Türkiye'de Aydın, Ulus-Devlet ve Popülizm. S. Şen (Ed.). Türk Aydını ve Kimlik Sorunu içinde (s. 39-81). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Toprak, Z. (2017). Osmanlı'dan Cumhuriyet Türkiyesi'ne Sosyolojinin Evrimi: 1908-1945. H. Erbaş (Ed.). Sosyal Bilimler Tarihini Keşfediyor: DTCF Bilim Çevresi ve Sonrası içinde (s. 43-74). Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Toprak, Z. (2020). Atatürk: Kurucu Felsefenin Evrimi. (2. bs.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tok, M. (2019). Cumhuriyetin Yurttaş İnşa Projesinde Lise Sosyoloji Ders Kitaplarının Etkisi (1923-1938). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık İstatistik Genel Direktörlüğü. (1937). Genel Nüfus Sayımı. Ankara: Mehmet İhsan Basımevi.
  • Yavuz, S. Y. (2019). Cumhuriyet Misyonerleri: 1930-1946 Arası Türkiye’de Bir Politik Özne Olarak Gençlik İnşası. İstanbul: VakıfBank Kültür Yayınları.
  • Zabun, B. (2002). Türkiye’de Ortaöğretimde Sosyoloji Öğretimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zabun, B. ve Berber, Ş. (2019). İdeolojik Sosyoloji Öğretimi: Halk Fırkası Programı Doğrultusunda Yazılan İlk Ders Kitabı (Necmeddin Sadak). International Social and Researcher Thinkers Journal, 5(21), 1672-1080. Doi: http://dx.doi.org/10.31576/smryj.324
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, İktisat Sosyolojisi, Türk Siyasi Tarihi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Öztürk 0000-0002-2203-1786

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 22 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 65 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, E. (2025). SOLİDARİST VE DEVLETÇİ İÇERİĞİYLE SOSYOLOJİ DERSİ 1935 ÖĞRETİM PROGRAMI. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 65(1), 612-636. https://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2025.65.1.25

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.