Bu makale, mimarlığı yalnızca yapı üretimiyle sınırlı olmayan, eleştirel ve politik bir eylem biçimi olarak ele alırken “Mekânsal Faillik” araştırmasının motivasyonlarını irdeler. Rancière’in “duyumsamanın yeniden yayılımı” yaklaşımı aracılığıyla, mimarlığın absürt, kusurlu ve aktif eşitlik kavramlarıyla dönüştürücü potansiyelini tartışır. Atölye Mimarlık’ın Halikarnas Mozolesi Açıkhava Projesi ile yapının yokluğu üzerinden alternatif bir mimarlık pratiği önerilerek mekânın yeniden kurulabilirliği ve mimarlığın tanımı yeniden sorgulanır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapılı Çevrenin Tarihi ve Teorisi , Mimari Tarih, Teori ve Eleştiri, Mimari Tasarım |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 127 |