Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2025, Sayı: 26, 1 - 27, 30.06.2025
https://doi.org/10.31722/ejmd.1493231

Öz

Bu araştırmanın amacı gitar eğitiminde öğrenme stratejilerine dayalı etkinlikler ile öğrencilerin eserlerini ezbere çalma becerilerinin geliştirilmesidir. Araştırma bir eylem araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Bireysel Çalgı Eğitimi 6 -Gitar dersini ilk kez alan, lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formları ve gitar performans gözlem formu olmak üzere iki veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerinden elde edilen nitel çerçevedeki veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Nicel çerçevedeki verilerin çözümlenmesinde ise bağımlı t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın alt amaçları doğrultusunda elde edilen sonuçlarda gitar eserlerini ezbere çalmaya ilişkin öğrencilerin; sahnede performansa ve müziğe odaklanmak, nüansları daha iyi ifade edebilmek, gitara olan hakimiyetini arttırmak gibi faktörler açısından performans gelişimini desteklediği algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrenci görüşlerine göre, farklı öğrenme stratejilerinden yararlanmak onların öğrenme hedeflerine daha kısa sürede erişmesine katkı sağlamış, ezbere çalma becerilerini ve performanslarını olumlu yönde etkilemiştir. Araştırmada eylem planı çerçevesinde gerçekleştirilen uygulama sonucunda deney grubunun gitar performans gözlem formu öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuş, farklılığa yönelik etki büyüklüğü değerinin ise yüksek düzeyde oluğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Afacan, Ş., ve Çilden, Ş. (2020). Keman eğitiminde öğrenme stratejileriyle desenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin keman performanslarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 74-105. https://doi.org/10.21764/maeuefd.624741
  • Banikowski, A. K., ve Mehring, T. A. (1999). Strategies to enhance memory based on brain-research. Focus on Exceptional Children, 32(2), 1-16. https://core.ac.uk/download/pdf/235895832.pdf
  • Bingöl, F. (2013). Klasik gitar eğitiminde parmak hazırlamalı seslendirme yöntemi. EKEV Akademi Dergisi, 17(56), 409-418. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2539141
  • Bulut, M. (2018). Eğitim fakültesi müzik eğitimi ana bilim dallarındaki öğrencilerin çalgı çalmada ezberi kullanma (Sı̇ vas örneğı̇ ). İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. 4(2), 1-6. https://doi.org/10.22252/ijca.528470
  • Chaffin, R. (2007). Learning clair de lune: retrieval practice and expert memorization. Music Perception, 24(4), 377–393. https://musiclab.uconn.edu/wp-content/uploads/sites/290/2019/03/2007-Chaffin-Debussy.pdf
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2th ed.). Hillsdale: Erlbaum.
  • Dakon, J. M., ve Dvorak, A.L. (2014). Teacher perceptions of memorization in string instructional settings: an exploratory study. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 202, 29-49. https://doi.org/10.5406/bulcouresmusedu.202.0029
  • Duru, G.E., ve Köse, H.S. (2016). Keman eğitiminde ezber yöntemine dayalı bir öğretim programı önerisi. İdil Dergisi, 5(24), 1163-1182. https://doi: 10.7816/idil-05-24-08
  • Ekinci, H., ve Demirtaş, H. O. (2013). Barok dönemi piyano eserlerini yorumlamada karşılaşılan sorunlara ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy, 239-251. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130
  • Er, K. O., ve Kuş Özer, Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 67-86. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/854360
  • Eroğlu, Ö. (2010). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında analitik ezberleme yaklaşımının etkililiği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Faraj, B. K. (2018). Klasik gitar eğitiminde zihinsel uygulamanın deşifreye etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Gagne, R. M., ve Driscoll, M. P. (1988). Essentials of learning for instruction (2th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Hallam, S. (1997). The development of memorisation strategies in musicians: implications for education. British Journal of Music Education, 14, 87-97. https://doi.org/10.1017/S0265051700003466
  • Hallam, S. (2001). The development of expertise in young musicians: strategy use, knowledge acquisition and individual diversity. Music Education Research, 3(1), 7-23. https://doi.org/10.1080/14613800020029914
  • Harrison, E. (2010). Challenges facing guitar education, Music Educators Journal, 97(1), 50–55. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0027432109334421
  • Holmes, P. (2005). Imagination in practice: a study of the integrated roles of interpretation, imagery and technique in the learning and memorisation processes of two experienced solo performers. British Journal of Music Education, 22, 217-235. https://doi.org/10.1017/S0265051705006613
  • Kandemir, Ö. (2021). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanımının piyano performansı öz yeterlik düzeyine ve performans başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Kandemir, Ö. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eserini ilk çalışma aşamasındaki öğrenme başarıları: parçadan bütüne stratejisine karşı armonik özetleme stratejisi. İ. Sınır, K. Gülbeyaz ve T. Yazıcı (Ed.). Müzik ve Dans Araştırmaları – 4 içinde (43-62. ss.). Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Kandemir, Ö., ve Yokuş, T. (2020). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556
  • Kurtuldu, M. K. (2012). Dikkat stratejilerine yönelik uyarıcı işaretlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliği. On dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-22. https://dergipark.org.tr/en/download/article- file/187985
  • Kutadgobilik, S. (2019). Klasik batı müziği icrasında literatür açısından ezber olgusu. Konservatoryum, 6(1), 91- 103. https://doi.org/10.26650/CONS2018-0013
  • Lorio, C., Brattico, E., Munk Larsen, F., Vuust, P., ve Bonetti, L. (2022). The effect of mental practice on music memorization. Psychology of Music. 50(1), 230-244. https://doi.org/10.1177/0305735621995234
  • Macmillan, J., (2004). Successful memorizing. Piano Professional (September), 6–8. http://www.jennymacmillan.co.uk/uploads/6/6/2/1/66215923/memorising_x_4_for_pp.pdf
  • Mayer, R. E. (1988). Learning strategies: An overview. In C. E. Weinstein, E. T. Goetz, P. A. Alexander (Ed.), Learning and study strategies: Issues in assessment, instruction, and evaluation içinde (11-22. ss.). New York: Academic Press.
  • Mishra, J. (2010). A century of memorization pedagogy. Journal of Historical Research in Music Education, 32(1), 3-18. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177
  • Munoz, E. E. (2008). Strategies to overcome memory lapses in live solo musical performances: Educational ımplications. M. Hannan (Ed.). International Society of Music Education içinde (78-84. ss.). Educating Musicians for a Lifetime of Learning.
  • Nielsen, S. G. (1999). Learning strategies in instrumental music practice. British Journal of Music Education, 16(3), 275-291. https://doi.org/10.1017/S0265051799000364
  • Nielsen, S. G. (2008). Achievement goals, learning strategies and instrumental performance. Music Education Research, 10(2), 235–247. https://doi.org/10.1080/14613800802079106
  • Özer, B. (2020). Piyano eğitiminde zihinsel çalışma ve ezberlemenin önemi. A. Şahin (Ed.), Eğitim Bilimleri Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler içinde (23-43. ss.). Cetinje, Karadağ.
  • Royal Conservatory of Music Guitar Series (2004). (3th ed.). Frederick Harris Music Mississauga, Ontario, Canada.
  • Ryan, L. F. (1987). The natural classical guitar: The principles of effortless playing. New York: Prentice Hall Press.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim. (12.bs.). Ankara: Yorum Matbaası.
  • Sevim, E., ve Ekşi, H. (2021). Nitel desenler: Eylem araştırması. İstanbul: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Stetson, F., M. (2017). Music Memorization for the Classical Guitarist. (Doktora tezi). Erişim adresi: ProQuest Dissertations and Theses Global.- USA & Florida University of Miami (AAT 10279070)
  • Theiler, A.M., ve Lippman, L.G. (1995). Effects of mental practice and modeling on guitar and vocal performance. Journal of General Psychology, 122, 329-343. https://doi.org/10.1080/00221309.1995.9921245
  • Tunçkılıç, M., ve Yokuş, T. (2022). Müzik eğitimi anabilim dalında gitar eğitimi alan öğrencilerin gitar eserlerini ezberlemeye ilişkin tutum ve eğilimleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 62-81. https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2022.08.01.005
  • Uluocak, S. (2015). Türkiye’de Cumhuriyet’in ilk elli yılında klasik gitar eğitimi: Paleologos ve öğrencileri. Sahne ve Müzik Eğitim- Araştırma Dergisi, 1, 60-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/116963
  • Umuzdaş, S., ve Umuzdaş, S. (2021). Konservatuvar öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla ezber olgusu. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu Bildiri Tam Metin Kitabı (ISOEVA-5) içinde (344-355. ss.). https://www.academia.edu/download/74594318/d7b18a51-fd2a-4a32-bbe5- ab338580bdb9.pdf
  • Uzunoğlu, B. (2006). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda ezber çalmanın söylemenin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Weinstein, C. E., ve Mayer, R. E. (1983). The teaching of learning strategies. In Innovation abstracts, 5(32), 1-4. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED237180.pdf
  • Wilson, E. L., Simanjuntak, S. E., Apalat, A. J. S., Beratio, N. R., De Gracia, K. R. F., De Dios, S. A. B., ve Solidum, J. B. (2022). Perceptions and memorization strategies of piano students toward piano performance: a phenomenological study. 8ISC Proceedings: Arts and Education, 16-25. https://ejournal.unklab.ac.id/index.php/8iscared/article/view/612
  • Yıldırım, A. C. (2020). Performans kaygısı ve buna bağlı ortaya çıkan stres sorunlarının piyanistler üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik sanat çalışması raporu). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, T. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, H. (2010). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasının öğrencilerin başarılarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 145-160. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1657
  • Yokuş H., ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi 1: Öğrenme Stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zvengrowski, S. (1980). Developing comprehensive musicianship with the guitar. Music Educators Journal, 66(8), 50-63. https://doi.org/10.2307/3395

Using Activities Based on Learning Strategies in Guitar Education to Develop Students’ Ability to Play Musical Works by Heart

Yıl 2025, Sayı: 26, 1 - 27, 30.06.2025
https://doi.org/10.31722/ejmd.1493231

Öz

The aim of this research is to develop students' ability to play musical works by heart with activities that are
based on learning strategies in guitar education. This research is an action research. In this context, the study group of the research consists of undergraduate students who took Individual Instrument Training 6 -Guitar course for the first time in the spring semester of the 2021- 2022 academic year in Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education, Department of Fine Arts Education. Research data is collected with three data collection tools: semi- structured interview forms created by the researcher, guitar performance observation form and researcher notes. In the research, descriptive analysis method is used to analize the qualitative data obtained from student opinions. Paired sample t-test is used to analyze the quantitative data. In the results obtained in line with the sub-objectives of the research, the students’ perception is that; the learning strategies applied here support performance development in terms of factors such as focusing on performance and music on stage, expressing the nuances better, and increasing their command of the guitar. According to the student opinions, using different learning strategies helped them reach their learning goals in a shorter time, and positively affected their playing skills and performance. As a result of the application carried out within the framework of the action plan of the research, a
significant difference is found between the guitar performance observation form pretest and posttest scores of the experimental group, and it is determined that the effect size value for the difference is at a high level.

Kaynakça

  • Afacan, Ş., ve Çilden, Ş. (2020). Keman eğitiminde öğrenme stratejileriyle desenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin keman performanslarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 74-105. https://doi.org/10.21764/maeuefd.624741
  • Banikowski, A. K., ve Mehring, T. A. (1999). Strategies to enhance memory based on brain-research. Focus on Exceptional Children, 32(2), 1-16. https://core.ac.uk/download/pdf/235895832.pdf
  • Bingöl, F. (2013). Klasik gitar eğitiminde parmak hazırlamalı seslendirme yöntemi. EKEV Akademi Dergisi, 17(56), 409-418. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2539141
  • Bulut, M. (2018). Eğitim fakültesi müzik eğitimi ana bilim dallarındaki öğrencilerin çalgı çalmada ezberi kullanma (Sı̇ vas örneğı̇ ). İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. 4(2), 1-6. https://doi.org/10.22252/ijca.528470
  • Chaffin, R. (2007). Learning clair de lune: retrieval practice and expert memorization. Music Perception, 24(4), 377–393. https://musiclab.uconn.edu/wp-content/uploads/sites/290/2019/03/2007-Chaffin-Debussy.pdf
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2th ed.). Hillsdale: Erlbaum.
  • Dakon, J. M., ve Dvorak, A.L. (2014). Teacher perceptions of memorization in string instructional settings: an exploratory study. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 202, 29-49. https://doi.org/10.5406/bulcouresmusedu.202.0029
  • Duru, G.E., ve Köse, H.S. (2016). Keman eğitiminde ezber yöntemine dayalı bir öğretim programı önerisi. İdil Dergisi, 5(24), 1163-1182. https://doi: 10.7816/idil-05-24-08
  • Ekinci, H., ve Demirtaş, H. O. (2013). Barok dönemi piyano eserlerini yorumlamada karşılaşılan sorunlara ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy, 239-251. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130
  • Er, K. O., ve Kuş Özer, Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 67-86. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/854360
  • Eroğlu, Ö. (2010). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında analitik ezberleme yaklaşımının etkililiği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Faraj, B. K. (2018). Klasik gitar eğitiminde zihinsel uygulamanın deşifreye etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Gagne, R. M., ve Driscoll, M. P. (1988). Essentials of learning for instruction (2th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Hallam, S. (1997). The development of memorisation strategies in musicians: implications for education. British Journal of Music Education, 14, 87-97. https://doi.org/10.1017/S0265051700003466
  • Hallam, S. (2001). The development of expertise in young musicians: strategy use, knowledge acquisition and individual diversity. Music Education Research, 3(1), 7-23. https://doi.org/10.1080/14613800020029914
  • Harrison, E. (2010). Challenges facing guitar education, Music Educators Journal, 97(1), 50–55. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0027432109334421
  • Holmes, P. (2005). Imagination in practice: a study of the integrated roles of interpretation, imagery and technique in the learning and memorisation processes of two experienced solo performers. British Journal of Music Education, 22, 217-235. https://doi.org/10.1017/S0265051705006613
  • Kandemir, Ö. (2021). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanımının piyano performansı öz yeterlik düzeyine ve performans başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Kandemir, Ö. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eserini ilk çalışma aşamasındaki öğrenme başarıları: parçadan bütüne stratejisine karşı armonik özetleme stratejisi. İ. Sınır, K. Gülbeyaz ve T. Yazıcı (Ed.). Müzik ve Dans Araştırmaları – 4 içinde (43-62. ss.). Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Kandemir, Ö., ve Yokuş, T. (2020). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556
  • Kurtuldu, M. K. (2012). Dikkat stratejilerine yönelik uyarıcı işaretlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliği. On dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-22. https://dergipark.org.tr/en/download/article- file/187985
  • Kutadgobilik, S. (2019). Klasik batı müziği icrasında literatür açısından ezber olgusu. Konservatoryum, 6(1), 91- 103. https://doi.org/10.26650/CONS2018-0013
  • Lorio, C., Brattico, E., Munk Larsen, F., Vuust, P., ve Bonetti, L. (2022). The effect of mental practice on music memorization. Psychology of Music. 50(1), 230-244. https://doi.org/10.1177/0305735621995234
  • Macmillan, J., (2004). Successful memorizing. Piano Professional (September), 6–8. http://www.jennymacmillan.co.uk/uploads/6/6/2/1/66215923/memorising_x_4_for_pp.pdf
  • Mayer, R. E. (1988). Learning strategies: An overview. In C. E. Weinstein, E. T. Goetz, P. A. Alexander (Ed.), Learning and study strategies: Issues in assessment, instruction, and evaluation içinde (11-22. ss.). New York: Academic Press.
  • Mishra, J. (2010). A century of memorization pedagogy. Journal of Historical Research in Music Education, 32(1), 3-18. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177
  • Munoz, E. E. (2008). Strategies to overcome memory lapses in live solo musical performances: Educational ımplications. M. Hannan (Ed.). International Society of Music Education içinde (78-84. ss.). Educating Musicians for a Lifetime of Learning.
  • Nielsen, S. G. (1999). Learning strategies in instrumental music practice. British Journal of Music Education, 16(3), 275-291. https://doi.org/10.1017/S0265051799000364
  • Nielsen, S. G. (2008). Achievement goals, learning strategies and instrumental performance. Music Education Research, 10(2), 235–247. https://doi.org/10.1080/14613800802079106
  • Özer, B. (2020). Piyano eğitiminde zihinsel çalışma ve ezberlemenin önemi. A. Şahin (Ed.), Eğitim Bilimleri Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler içinde (23-43. ss.). Cetinje, Karadağ.
  • Royal Conservatory of Music Guitar Series (2004). (3th ed.). Frederick Harris Music Mississauga, Ontario, Canada.
  • Ryan, L. F. (1987). The natural classical guitar: The principles of effortless playing. New York: Prentice Hall Press.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim. (12.bs.). Ankara: Yorum Matbaası.
  • Sevim, E., ve Ekşi, H. (2021). Nitel desenler: Eylem araştırması. İstanbul: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Stetson, F., M. (2017). Music Memorization for the Classical Guitarist. (Doktora tezi). Erişim adresi: ProQuest Dissertations and Theses Global.- USA & Florida University of Miami (AAT 10279070)
  • Theiler, A.M., ve Lippman, L.G. (1995). Effects of mental practice and modeling on guitar and vocal performance. Journal of General Psychology, 122, 329-343. https://doi.org/10.1080/00221309.1995.9921245
  • Tunçkılıç, M., ve Yokuş, T. (2022). Müzik eğitimi anabilim dalında gitar eğitimi alan öğrencilerin gitar eserlerini ezberlemeye ilişkin tutum ve eğilimleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 62-81. https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2022.08.01.005
  • Uluocak, S. (2015). Türkiye’de Cumhuriyet’in ilk elli yılında klasik gitar eğitimi: Paleologos ve öğrencileri. Sahne ve Müzik Eğitim- Araştırma Dergisi, 1, 60-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/116963
  • Umuzdaş, S., ve Umuzdaş, S. (2021). Konservatuvar öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla ezber olgusu. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu Bildiri Tam Metin Kitabı (ISOEVA-5) içinde (344-355. ss.). https://www.academia.edu/download/74594318/d7b18a51-fd2a-4a32-bbe5- ab338580bdb9.pdf
  • Uzunoğlu, B. (2006). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda ezber çalmanın söylemenin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Weinstein, C. E., ve Mayer, R. E. (1983). The teaching of learning strategies. In Innovation abstracts, 5(32), 1-4. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED237180.pdf
  • Wilson, E. L., Simanjuntak, S. E., Apalat, A. J. S., Beratio, N. R., De Gracia, K. R. F., De Dios, S. A. B., ve Solidum, J. B. (2022). Perceptions and memorization strategies of piano students toward piano performance: a phenomenological study. 8ISC Proceedings: Arts and Education, 16-25. https://ejournal.unklab.ac.id/index.php/8iscared/article/view/612
  • Yıldırım, A. C. (2020). Performans kaygısı ve buna bağlı ortaya çıkan stres sorunlarının piyanistler üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik sanat çalışması raporu). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, T. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, H. (2010). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasının öğrencilerin başarılarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 145-160. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1657
  • Yokuş H., ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi 1: Öğrenme Stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zvengrowski, S. (1980). Developing comprehensive musicianship with the guitar. Music Educators Journal, 66(8), 50-63. https://doi.org/10.2307/3395
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dans ve Koreografi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mert Tunçkılıç 0000-0002-0821-2476

Tuba Yokuş 0000-0002-6004-5003

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Tunçkılıç, M., & Yokuş, T. (2025). GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Eurasian Journal of Music and Dance(26), 1-27. https://doi.org/10.31722/ejmd.1493231
AMA Tunçkılıç M, Yokuş T. GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Eurasian Journal of Music and Dance. Haziran 2025;(26):1-27. doi:10.31722/ejmd.1493231
Chicago Tunçkılıç, Mert, ve Tuba Yokuş. “GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 26 (Haziran 2025): 1-27. https://doi.org/10.31722/ejmd.1493231.
EndNote Tunçkılıç M, Yokuş T (01 Haziran 2025) GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Eurasian Journal of Music and Dance 26 1–27.
IEEE M. Tunçkılıç ve T. Yokuş, “GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 26, ss. 1–27, Haziran 2025, doi: 10.31722/ejmd.1493231.
ISNAD Tunçkılıç, Mert - Yokuş, Tuba. “GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Eurasian Journal of Music and Dance 26 (Haziran 2025), 1-27. https://doi.org/10.31722/ejmd.1493231.
JAMA Tunçkılıç M, Yokuş T. GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Eurasian Journal of Music and Dance. 2025;:1–27.
MLA Tunçkılıç, Mert ve Tuba Yokuş. “GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 26, 2025, ss. 1-27, doi:10.31722/ejmd.1493231.
Vancouver Tunçkılıç M, Yokuş T. GİTAR EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE DAYALI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNİ EZBERE ÇALMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Eurasian Journal of Music and Dance. 2025(26):1-27.

Eurasian Journal of Music and Dance