In recent years, sustainability and sustainability actions have become an important criterion for the public to evaluate nation brands and develop attitudes towards nation brands and nation-related assets. Based on this development, the study aims to examine the relationship between nation brands and sustainability through the indicators in the indices that measure perceptions of nation brands and determine brand value. The analysis asks whether sustainability and related issues are included as an indicator in the indices that measure the nation brand value of countries, whether sustainability is considered as one of the factors that determine the perception and value of nation brands in the indices, and whether the relationship between nation brands and sustainability can be established on the basis of the indicators in the indices. For this research, the latest nation brand ranking reports published by the institutions that measure the nation brand value of countries were analysed. The results of the research show that sustainability and related issues are among the indicators used to determine the perception and value of nation brands, and that a relationship can be established between nation brands and sustainability based on the sustainability indicators in the indices.
Nation brands Nation branding Nation brands index Sustainability Sustainability indicators
Son yıllarda, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlik eylemleri, insanların ulus markalarını değerlendirmelerinde ve ulus markalarına karşı tutum geliştirmelerinde bir kriter haline geldi. Bu da ulus markaların sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma konularına daha fazla ilgi göstermelerine yol açtı. Çalışma bu gelişmeden hareketle ulus markaları ve sürdürülebilirlik ilişkisini ulus markaların algılarını ölçen ve marka değerini belirleyen endeksler üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. İncelemede ülkelerin ulus marka değerini ölçen endekslerin göstergeleri arasında sürdürülebilirlik ve bağlantılı konuların yer alıp almadığı, sürdürülebilirliğin ulus markaların algısını ve değerini etkileyen bir unsur olarak görülüp görülmediği ve ulus markaları ile sürdürülebilirlik arasında bir ilişkinin kurulup kurulamayacağı sorgulanmıştır. Bu sorgulama için ülkelerin ulus marka değerini ölçen kurumların yayınladıkları son raporları incelenmiştir. Çalışmada doküman analizi ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. İnceleme sonucunda sürdürülebilirlik ve bağlantılı konuların ulus marka algısını ve değerini belirleyen göstergeler arasında yer aldığı, ulus marka algısını ve değerini etkileyen bir unsur olarak görüldüğü tespit edilmiştir. İnceleme sonuçları ulus markaları ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurulabileceğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlarla ulus markalarının sürdürülebilirlik konusuna ve eylemlerine daha fazla önem verecekleri, bu eylemleri daha görünür kılacakları tahmin edilmektedir.
Ulus markası Ulus markaları Ulus marka endeksleri Sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik göstergeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Uluslararası ve Kalkınma İletişimi |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 2 |