Bibliyografi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Theses Written on Piano Education Via The Bibliographic Method

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 1, 97 - 113, 30.06.2025
https://doi.org/10.51725/etad.1600592

Öz

This research is a bibliographical study of piano education theses. It examines the distribution of these theses according to a number of factors. The results are presented in tabular form. In the study, the survey model, one of the quantitative research methods, was used and the national thesis centre database of the Council of Higher Education was used to collect the data. The national thesis centre database of the Council of Higher Education was searched with the keyword “piano education”, and 91 theses from 164 theses whose full texts were accessible and which were affiliated to the Institute of Educational Sciences and the Institute of Science were included in the study. The data obtained in the research are grouped under five headings and presented in tables with frequencies and percentages. This research is important in terms of presenting the theses written on ‘piano education’ together, tabulating these theses according to various subheadings and contributing to all researches to be conducted in the field of piano education. As a result of the research, it was concluded that the most theses were conducted at Gazi University, the most theses were written in 2019, master's theses were more than doctoral theses, and the method of more than half of the theses was not specified.

Kaynakça

  • Babacan, E. (2021). Türkiye’de piyano ile ilgili yapılan lisansüstü araştırmaların içerik analizi: (1995-2017). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(3), 1159-1191.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 177-187.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2022). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (32. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Düzbastılar, M., & Koçal, T. (2021). Türkiye’de yaylı çalgılar alanında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(122), 1-24.
  • Güler, E., & Toptaş, B. (2022). Türkiye’de bağlama ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesi. Erciyes Akademi, 36(4), 1693-1710.
  • Gündüz, Ş., & Efe, İ. E. (2021) Türkiye’deki klar(i)net araştırmalarına ilişkin lisansüstü mevcut çalışmaların değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(47), 282-298.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. (23. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Kılınçer, Ö. (2013). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Kıvılcım, T., & Çelik, S. (2023). Türkiye’de saksafon alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 5(1), 67-81.
  • Mimaroğlu, İ. (2009). Müzik tarihi. (8. Baskı). İstanbul: Varlık.
  • Özay, S. (2020). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(Eğitim ve Toplum Özel Sayısı), 6344-6361.
  • Özer, Z., & Onuray Eğilmez, H. (2021). Türkiye’de piyano eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerinin belirlenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 40(1), 291-316.
  • Öztutgan, Z. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi ve değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 684-708.
  • Sağer, T. (2005). Müzik eğitimi bilim dallarındaki lisansüstü çalışmalara genel bir bakış. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 201-204.
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 340-359.
  • Soycan, M. (2021). Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında yapılan flüt konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi: içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2153-2187.
  • Tangülü, Z., & Becerikli, S. (2020). Musiki Muallim Mektebi (1924-1937). Asia Minor Studies, 8(2), 458-466.
  • Tuna, A. (2017). Müzik bibliyografyası bağlamında 2000-2017 yılları arasında yapılmış lisansüstü tezler ve yöntemleri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (11), 125-133.

Piyano Eğitimi Üzerine Yazılan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 1, 97 - 113, 30.06.2025
https://doi.org/10.51725/etad.1600592

Öz

Bu araştırma piyano eğitimi üzerine yazılan tezleri bir arada toplayarak; tezlerin üniversitelere, yazıldığı yıla, türüne, yöntemine ve enstitü türlerine göre dağılımını inceleyen ve tablolar halinde sunmayı amaçlayan bibliyografik bir çalışmadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır ve verilerin toplanması için YÖK’ün ulusal tez merkezi veri tabanından faydalanılmıştır. YÖK’ün ulusal tez merkezi veri tabanında “piyano eğitimi” anahtar sözcüğü ile arama yapılmış, toplam 164 tezden tam metnine ulaşılabilir olanlar ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olan 91 tez araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler beş başlık altında toplanarak frekans ve yüzdeleri ile tablolar halinde sunulmuştur. Bu araştırma “piyano eğitimi” üzerine yazılmış tezleri bir arada sunması, bu tezleri çeşitli alt başlıklar doğrultusunda tablolaştırması ve piyano eğitimi alanında yapılacak olan tüm araştırmalara katkı sağlaması bakımından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda en fazla tezin Gazi Üniversitesi’nde yürütüldüğü, en fazla tezin 2019 yılında yazıldığı, yüksek lisans tezlerinin doktora tezlerinden sayıca daha fazla olduğu ve tezlerin yarısından fazlasının yönteminin belirtilmemiş olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Babacan, E. (2021). Türkiye’de piyano ile ilgili yapılan lisansüstü araştırmaların içerik analizi: (1995-2017). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(3), 1159-1191.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 177-187.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2022). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (32. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Düzbastılar, M., & Koçal, T. (2021). Türkiye’de yaylı çalgılar alanında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(122), 1-24.
  • Güler, E., & Toptaş, B. (2022). Türkiye’de bağlama ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesi. Erciyes Akademi, 36(4), 1693-1710.
  • Gündüz, Ş., & Efe, İ. E. (2021) Türkiye’deki klar(i)net araştırmalarına ilişkin lisansüstü mevcut çalışmaların değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(47), 282-298.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. (23. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Kılınçer, Ö. (2013). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Kıvılcım, T., & Çelik, S. (2023). Türkiye’de saksafon alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 5(1), 67-81.
  • Mimaroğlu, İ. (2009). Müzik tarihi. (8. Baskı). İstanbul: Varlık.
  • Özay, S. (2020). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(Eğitim ve Toplum Özel Sayısı), 6344-6361.
  • Özer, Z., & Onuray Eğilmez, H. (2021). Türkiye’de piyano eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerinin belirlenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 40(1), 291-316.
  • Öztutgan, Z. (2016). Türkiye’de gitar alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi ve değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 684-708.
  • Sağer, T. (2005). Müzik eğitimi bilim dallarındaki lisansüstü çalışmalara genel bir bakış. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 201-204.
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 340-359.
  • Soycan, M. (2021). Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında yapılan flüt konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi: içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2153-2187.
  • Tangülü, Z., & Becerikli, S. (2020). Musiki Muallim Mektebi (1924-1937). Asia Minor Studies, 8(2), 458-466.
  • Tuna, A. (2017). Müzik bibliyografyası bağlamında 2000-2017 yılları arasında yapılmış lisansüstü tezler ve yöntemleri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (11), 125-133.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Cemre Mansur 0009-0009-4564-7901

Çağla Serin Özparlak 0000-0001-9951-2994

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2024
Kabul Tarihi 16 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mansur, C., & Serin Özparlak, Ç. (2025). Piyano Eğitimi Üzerine Yazılan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 12(1), 97-113. https://doi.org/10.51725/etad.1600592