Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kral Louis-Philippe Dönemi Fransız Opera, Tiyatro ve Balesinde Doğu İmgesi: 1830-1848

Yıl 2025, Cilt: 42 Sayı: 1
https://doi.org/10.32600/huefd.1511455

Öz

Hükümranlığı 1830’dan 1848 yılına kadar süren Fransa kralı Louis-Philippe döneminde Doğu temalı birçok opera, tiyatro ve bale sahnelenmiştir. Bu çalışmada Fransız kültür hayatında önemli bir yeri olan sahne sanatlarının, Doğu’nun siyasi ve kültürel coğrafyasına karşı geliştirilen siyasi görüşü beslemede ne ölçüde kullanıldığı incelenecektir. Kral Louis-Philippe’in on sekiz yıllık hükümranlığı süresince Fransız sahne sanatlarında yaratılan Doğu imgesinde köleliğe, harem yaşantısına, kadınların günahkâr ve baştan çıkartıcı imajına, dine ve yozlaşmışlığa, vahşete, düşkünlüğe dair ön plana çıkarılan temalar üzerinden Fransa’nın Doğu dünyasına ilişkin politik ve kültürel yaklaşımı ortaya konmuştur. Tarihsel olayların ve Oryantalizmin eşlik ettiği temsillerin politik okumaları, Fransa lehine çeşitli propangandalar içermektedir. Louis-Philippe dönemi sahne sanatlarındaki sansür baskısının da yaratılan Doğu imgesindeki etkisi ortaya konulmuştur. Siyasi kontrol mekanizmasının işlediği bir ortamda hangi Doğu temalı temsillerin sahnelenmesine izin verildiği de tartışılacaktır. 1830-1848 yılları arasında söz konusu Doğu temalı opera, tiyatro ve bale temsillerinden yalnızca birincil kaynak metinlerine ulaşılabilenlere çalışmada yer verilmiş olup vurgulanan Doğu imgesi politik ve kültürel bağlamda ele alınmıştır.

Teşekkür

Tez danışmanım kıymetli Dr. Öğr. Üyesi Ünal ARAÇ'a makalemi hazırlamamdaki tüm süreçte verdiği destek ve fikirleri için çok teşekkür ediyorum.

Kaynakça

  • Akın, N. (1998). 19. yüzyılın ikinci yarısında Galata ve Pera. Litaratür Yayınları.
  • Anonim. (2024). Bin bir gece masalları. Yapı Kredi Yayınları.
  • Anonim. (1826). Il Turco in Italia. E.M. Murden.
  • Bajou, V., & Todd, J. M. (2013). A hagiographic collection: Remarks on the taste of Louis-Philippe, Duc d’Orléans. Getty Research Journal, 5(2013), 55-72.
  • Balamber, B. (2020). Karikatürün gücü: Yurttaş Kral Louis-Philippe’nin armut krala dönüşümü, GSED, 26(45), 639-649.
  • Biéchy, A. (1853). Histoire de la Domination des Maures en Espagne. Barbou Frères.
  • Bolat, B., & Ayaz, R. (2021). Sömürgeciliğin tarihsel seyri ve XIX. yüzyılda İngiliz sömürgeciliğinin kodları. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 69, 115-139.
  • Bordonove, G. (2009). Louis-Philippe: Roi des Français. Pygmalion.
  • Bozkurt, F. (2015). Osmanlı dönemi İstanbul ailesi. Büyük İstanbul Tarihi (Cilt IV) içinde (s. 53). 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://istanbultarihi.ist/102-osmanli-donemi-istanbul-ailesi
  • Buffelan-Lanore, J. P. (1990), Les langages documentaires en informatique juridique, La Revue administrative, 43ème Année, 254, 173-178.
  • Burge, A. (2016). Representing difference in the mediaval and modern orientalist romance. Palgrave Macmillan.
  • Burns, R. I. (1971). Christian-Islamic confrontation in the West: The thirteenth-century dream of conversion. The American Historical Review,.76(5), 1386-1434. https://doi.org/10.1086/ahr/76.5.1386
  • Burr Margadant, J. (1999). Gender, vice, and the political imaginary in postrevolutionary France: Reinterpreting the failure of the July Monarchy, 1830-1848. The American Historical Review, 104(5), 1461-1496. https://doi.org/10.1086/ahr/104.5.1461
  • Brusius, M. (2014). Le Tigre, Le Louvre et l’échange de connaissances archéologiques visuelles entre la France et la Grande-Bretagne aux alentours de 1850, Les Cahiers de l’École du Louvre, Cahier 5.
  • Castille, H. (1856). Les Hommes et Les Mœurs en France Sous le Règne de Louis-Philippe, Paris: Adolphe Delahays.
  • Cavaignac, E. (1897). Expédition de Morée (1828-1829): Lettres d’Eugène Cavaignac. Revue des Deux Mondes (1829-1971), 141(1), 47-70.
  • Chraïbi, A. (2004). Galland’s Ali Baba and other Arabic versions. Marvels & Tales, 18(2), 159-169.
  • Clafate Ribeiro, M. (1998). Revisiting Alcacer Quikir: History, myth and war in Manuel Alegre’s ‘Jornada de África’. Portuguese Studies,14, 242-254.
  • Clafate Ribeiro, M. (2002). Empire, colonial wars and post-colonialism in the Portuguese contemporary imagination. Portuguese Studies, 18, 132-214.
  • Collins, I. (1954). The goverment and the press in France during the reign of Louis-Philippe. The English Historical Review, 69(271), 262-282.
  • Çekem, K. (2021). Bilimkurgunun romantik kökenleri. Romantizm: Felsefe, sanat, siyaset içinde (ss. 323-332). Pinhan Yayıncılık.
  • De Favières, E. (1803). Aline, Reine de Golconde. Delavigne fils.
  • Defer, P. (1851). Collections du feu roi Louis-Philippe, 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k58460620/f4.item
  • De Kock, P. (1838). Dgenguiz-Kan, ou La Conquete de la Chine. Magasin Théatral, Paris. 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k5688636t/f60.item.r=magasin%20theatral%20Dgenguiz%20Kan
  • De la Gorge, P. (1931). Louis-Philippe 1830-1848, Academié Française.
  • Delalex, H. (13.06.2011). La collection de portraits gravés du roi Louis-Philippe au château de Versailles. Bulletin du Centre de recherche du château de Versailles, Articles et études, 30.04.2024 tarihinde erişildi. http://journals.openedition.org/crcv/11331
  • De Nerval, G. (2004). Doğu’da seyahat, Yapı Kredi Yayınları.
  • Dubedout, E. J. (1906). Shakespeare et Voltaire: Othello et Zaire. Modern Philology, 3(3), 305-316.
  • Duben, A., & Behar, C. (2014). İstanbul haneleri: Evlilik, aile ve doğurganlık 1880-1940. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Edgeworth Reade, J. (1994). Les relations anglo-françaises en Assyrie. De Khorsabad à Paris: La découverte des Assyriens. Reunion des Musées Nationaux.
  • Ferber, M. (2020). Romantizm: Kısa bir giriş (M. Çetin, Çev.). Say Yayınları.
  • Fevrier, P. A. (1989). Approches du Maghreb Romain: Pouvoirs, Différences et Conflits. Edisud.
  • Goldstein, R. J. (2012). Censorship of caricature and theater in nineteeneth-century France: An overview. Yale French Studies, 122, 14-36.
  • Grant, R.B. (1979). Sequence and theme in Victor Hugo’s les orientales. PMLA, 94(5), 894-908. https://doi.org/10.2307/461972
  • Guizot, F. (1865). France under Louis-Philippe from 1841 to 1847. Spottiswoode and Co.
  • Herbette, M. (2019). Fransa’da ilk daimî Türk elçisi Moralı Esseyit Ali Efendi (1797-1802). Ötüken.
  • Howarth, T. E. B. (1961). Citizen-King: The life of Louis-Philippe King of the French. Eyre & Spottiswoode.
  • Hugo, V. (1834). Les orientales. Eugène Renduel.
  • Kabbani, R. (1993). Avrupa’nın doğu imajı. Bağlam Yayıncılık.
  • Karal, E. Z. (1983). Büyük Osmanlı tarihi (Cilt 1). Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Kerr, G. (2021). A Short history of coffee. Oldcastle Books.
  • Koçunyan, A. (2019). Les voyages du sultan Abdülaziz et leurs répercussions intérieures, S. Destephen, J. Barbier et François Chausson (Yay. haz.), Le gouvernement en déplacement: Pouvoir et mobilité de l’Antiquité à nos jours içinde. Presses Universitaires de Rennes.
  • Krappe, A. H. (1924). The ‘Cantar de los infantes de Lara’ and the ‘Chanson de Roland’. Neuphilologische Mitteilungen, 25(1/2), 15-24.
  • Krappe, A. H. (1925). The source of Voltaire’s Zaire. The Modern Language Review, 20(3), 305-309.
  • Kreiser, K. (1999). Türklerde akıl var mı? Napolyon dönemi Avrupası’ndaki doğu tartışması üzerine. Cogito, 19, 93-113.
  • Laurencin, (1833). Ibrahim ou Le trône et la fiancée. Marchant et Barba.
  • Laurencin, (1839). Le Paradis de Mahomet ou La Réforme au Harem. Paris.
  • Le Monde Dramatique : Histoire des théâtres anciens; Revue des spectacles modernes, (1837), Tome V, Paris.
  • Lewis, B. (2017). İslam ve batı, Akılçelen Kitaplar.
  • Lucas, H. (1845). L’Étoile de Séville. Michel Frères.
  • Manzano, R. F. (1991). El Orient en la Música Europea. Revista de Musicología, 14(1/2), 423-428.
  • McGovern, F. H., & McGovern, J. N. (1986). “BA” Portrait: Paul Émile Botta. The Biblical Archaeologist, 49(2), 1109-113. https://doi.org/10.2307/3210006
  • Mennechet, E., & Dupin, H. (1836). Mila ou l’Esclave. Paris.
  • Mourier J.-J., & Montigny, L. (1837). Zara ou La sœur de l'Arabe. Le Théatre des Folies-Dramatiques.
  • Nam, M. (2013). İşgalden istiklale Cezayir. Tarih Dergisi, 55, 155-187.
  • Özensoy, A. U. (2019). 15. ve 16. yüzyıllarda sömürgecilik hareketleri, fiyat devrimi ve sömürgecilik ideolojisi. Tarih ve Gelecek Dergisi, 5(3), 819-834.
  • Özsüer, E. (2018). Türkokratia: Avrupa’da Türk imajı, Kronik Kitap.
  • Petrey, S. (1991). Pears in history, Representations, 35, 52-71.
  • Platzner, R. L., & Hume, R. D. (1971). Gothic versus Romantic: A Rejoinder. PLMA, 86(2), 266-274. https://doi.org/10.2307/460952
  • Reade, J. E. (1964). More drawings of Ashurbanipal sculptures. Iraq, 26(1), 1-13. https://doi.org/10.2307/4199756
  • Rousset, C. (1887). L’Algérie de 1830 à 1840. Librairie Plon.
  • Saint-Georges & Mazilier. (1840). Le Diable Amoureux. Libraire de l’Opéra.
  • Scribe, E. (1843). Dom Sébastien Roi de Portugal. J.A. LELONG.
  • Shakespeare, W. (183.). Othello. 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b531170599.r=theatre?rk=244979749;2
  • Shakespeare, W. (2008). Othello. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Thouvenei, E. (1840). Constantinople Sous Abdul-Medjid. Revue des Deux Mondes, 21(1), 68-89.
  • Tilley, A. (1922). Tragedy at the Comédie-Française (1680-1778). The Modern Language Review, 17(4), 362-380.
  • Tolias, G. (2016). The resilience of philhellenism. The Historical Review/La Revue Historique,.13, 51-70.
  • Türkdoğan, T. (2021). Romantizm Neden Önemlidir?. F. S. Sandal, & U. B. Aldemir (Yay. haz.), Romantizm: Felsefe, sanat, siyaset içinde. Pinhan Yayıncılık.
  • Uzunçarşılı, İ. H. (1954). Asâkir-i Mansure'ye fes giydirilmesi hakkında Sadr-ı Azam takriri ve II. Mahmud'un Hatt-ı Humayunu, Belleten, 18, 223-230.

The Image of the East in French Opera, Theatre and Ballet During the King Louis-Philippe Era: 1830-1848

Yıl 2025, Cilt: 42 Sayı: 1
https://doi.org/10.32600/huefd.1511455

Öz

During the reign of the French king Louis-Philippe, whose reign lasted from 1830 to 1848, many operas, theater and ballets with Eastern themes were staged. In this study, the extent to which the performing arts, which have an important place in French cultural life, were used to nurture the political view developed against the political and cultural geography of the East will be examined. Through the themes of slavery, harem life, the sinful and seductive image of women, religion and corruption, savagery, savagery and debauchery in the image of the East created in French performing arts during the eighteen-year reign of King Louis-Philippe, France's political and cultural approach to the Eastern world is revealed. The political readings of the representations accompanied by historical events and Orientalism contain various propaganda in favor of France. The effect of the censorship pressure in the performing arts of the Louis-Philippe period on the image of the East is also revealed. It will also be discussed which Eastern-themed performances were allowed to be staged in an environment where the political control mechanism was in operation. Only those opera, theater and ballet performances with Eastern themes between 1830-1848, for which primary source texts are available, are included in the study, and the image of the Orient emphasized is discussed in a political and cultural context.

Kaynakça

  • Akın, N. (1998). 19. yüzyılın ikinci yarısında Galata ve Pera. Litaratür Yayınları.
  • Anonim. (2024). Bin bir gece masalları. Yapı Kredi Yayınları.
  • Anonim. (1826). Il Turco in Italia. E.M. Murden.
  • Bajou, V., & Todd, J. M. (2013). A hagiographic collection: Remarks on the taste of Louis-Philippe, Duc d’Orléans. Getty Research Journal, 5(2013), 55-72.
  • Balamber, B. (2020). Karikatürün gücü: Yurttaş Kral Louis-Philippe’nin armut krala dönüşümü, GSED, 26(45), 639-649.
  • Biéchy, A. (1853). Histoire de la Domination des Maures en Espagne. Barbou Frères.
  • Bolat, B., & Ayaz, R. (2021). Sömürgeciliğin tarihsel seyri ve XIX. yüzyılda İngiliz sömürgeciliğinin kodları. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 69, 115-139.
  • Bordonove, G. (2009). Louis-Philippe: Roi des Français. Pygmalion.
  • Bozkurt, F. (2015). Osmanlı dönemi İstanbul ailesi. Büyük İstanbul Tarihi (Cilt IV) içinde (s. 53). 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://istanbultarihi.ist/102-osmanli-donemi-istanbul-ailesi
  • Buffelan-Lanore, J. P. (1990), Les langages documentaires en informatique juridique, La Revue administrative, 43ème Année, 254, 173-178.
  • Burge, A. (2016). Representing difference in the mediaval and modern orientalist romance. Palgrave Macmillan.
  • Burns, R. I. (1971). Christian-Islamic confrontation in the West: The thirteenth-century dream of conversion. The American Historical Review,.76(5), 1386-1434. https://doi.org/10.1086/ahr/76.5.1386
  • Burr Margadant, J. (1999). Gender, vice, and the political imaginary in postrevolutionary France: Reinterpreting the failure of the July Monarchy, 1830-1848. The American Historical Review, 104(5), 1461-1496. https://doi.org/10.1086/ahr/104.5.1461
  • Brusius, M. (2014). Le Tigre, Le Louvre et l’échange de connaissances archéologiques visuelles entre la France et la Grande-Bretagne aux alentours de 1850, Les Cahiers de l’École du Louvre, Cahier 5.
  • Castille, H. (1856). Les Hommes et Les Mœurs en France Sous le Règne de Louis-Philippe, Paris: Adolphe Delahays.
  • Cavaignac, E. (1897). Expédition de Morée (1828-1829): Lettres d’Eugène Cavaignac. Revue des Deux Mondes (1829-1971), 141(1), 47-70.
  • Chraïbi, A. (2004). Galland’s Ali Baba and other Arabic versions. Marvels & Tales, 18(2), 159-169.
  • Clafate Ribeiro, M. (1998). Revisiting Alcacer Quikir: History, myth and war in Manuel Alegre’s ‘Jornada de África’. Portuguese Studies,14, 242-254.
  • Clafate Ribeiro, M. (2002). Empire, colonial wars and post-colonialism in the Portuguese contemporary imagination. Portuguese Studies, 18, 132-214.
  • Collins, I. (1954). The goverment and the press in France during the reign of Louis-Philippe. The English Historical Review, 69(271), 262-282.
  • Çekem, K. (2021). Bilimkurgunun romantik kökenleri. Romantizm: Felsefe, sanat, siyaset içinde (ss. 323-332). Pinhan Yayıncılık.
  • De Favières, E. (1803). Aline, Reine de Golconde. Delavigne fils.
  • Defer, P. (1851). Collections du feu roi Louis-Philippe, 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k58460620/f4.item
  • De Kock, P. (1838). Dgenguiz-Kan, ou La Conquete de la Chine. Magasin Théatral, Paris. 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k5688636t/f60.item.r=magasin%20theatral%20Dgenguiz%20Kan
  • De la Gorge, P. (1931). Louis-Philippe 1830-1848, Academié Française.
  • Delalex, H. (13.06.2011). La collection de portraits gravés du roi Louis-Philippe au château de Versailles. Bulletin du Centre de recherche du château de Versailles, Articles et études, 30.04.2024 tarihinde erişildi. http://journals.openedition.org/crcv/11331
  • De Nerval, G. (2004). Doğu’da seyahat, Yapı Kredi Yayınları.
  • Dubedout, E. J. (1906). Shakespeare et Voltaire: Othello et Zaire. Modern Philology, 3(3), 305-316.
  • Duben, A., & Behar, C. (2014). İstanbul haneleri: Evlilik, aile ve doğurganlık 1880-1940. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Edgeworth Reade, J. (1994). Les relations anglo-françaises en Assyrie. De Khorsabad à Paris: La découverte des Assyriens. Reunion des Musées Nationaux.
  • Ferber, M. (2020). Romantizm: Kısa bir giriş (M. Çetin, Çev.). Say Yayınları.
  • Fevrier, P. A. (1989). Approches du Maghreb Romain: Pouvoirs, Différences et Conflits. Edisud.
  • Goldstein, R. J. (2012). Censorship of caricature and theater in nineteeneth-century France: An overview. Yale French Studies, 122, 14-36.
  • Grant, R.B. (1979). Sequence and theme in Victor Hugo’s les orientales. PMLA, 94(5), 894-908. https://doi.org/10.2307/461972
  • Guizot, F. (1865). France under Louis-Philippe from 1841 to 1847. Spottiswoode and Co.
  • Herbette, M. (2019). Fransa’da ilk daimî Türk elçisi Moralı Esseyit Ali Efendi (1797-1802). Ötüken.
  • Howarth, T. E. B. (1961). Citizen-King: The life of Louis-Philippe King of the French. Eyre & Spottiswoode.
  • Hugo, V. (1834). Les orientales. Eugène Renduel.
  • Kabbani, R. (1993). Avrupa’nın doğu imajı. Bağlam Yayıncılık.
  • Karal, E. Z. (1983). Büyük Osmanlı tarihi (Cilt 1). Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Kerr, G. (2021). A Short history of coffee. Oldcastle Books.
  • Koçunyan, A. (2019). Les voyages du sultan Abdülaziz et leurs répercussions intérieures, S. Destephen, J. Barbier et François Chausson (Yay. haz.), Le gouvernement en déplacement: Pouvoir et mobilité de l’Antiquité à nos jours içinde. Presses Universitaires de Rennes.
  • Krappe, A. H. (1924). The ‘Cantar de los infantes de Lara’ and the ‘Chanson de Roland’. Neuphilologische Mitteilungen, 25(1/2), 15-24.
  • Krappe, A. H. (1925). The source of Voltaire’s Zaire. The Modern Language Review, 20(3), 305-309.
  • Kreiser, K. (1999). Türklerde akıl var mı? Napolyon dönemi Avrupası’ndaki doğu tartışması üzerine. Cogito, 19, 93-113.
  • Laurencin, (1833). Ibrahim ou Le trône et la fiancée. Marchant et Barba.
  • Laurencin, (1839). Le Paradis de Mahomet ou La Réforme au Harem. Paris.
  • Le Monde Dramatique : Histoire des théâtres anciens; Revue des spectacles modernes, (1837), Tome V, Paris.
  • Lewis, B. (2017). İslam ve batı, Akılçelen Kitaplar.
  • Lucas, H. (1845). L’Étoile de Séville. Michel Frères.
  • Manzano, R. F. (1991). El Orient en la Música Europea. Revista de Musicología, 14(1/2), 423-428.
  • McGovern, F. H., & McGovern, J. N. (1986). “BA” Portrait: Paul Émile Botta. The Biblical Archaeologist, 49(2), 1109-113. https://doi.org/10.2307/3210006
  • Mennechet, E., & Dupin, H. (1836). Mila ou l’Esclave. Paris.
  • Mourier J.-J., & Montigny, L. (1837). Zara ou La sœur de l'Arabe. Le Théatre des Folies-Dramatiques.
  • Nam, M. (2013). İşgalden istiklale Cezayir. Tarih Dergisi, 55, 155-187.
  • Özensoy, A. U. (2019). 15. ve 16. yüzyıllarda sömürgecilik hareketleri, fiyat devrimi ve sömürgecilik ideolojisi. Tarih ve Gelecek Dergisi, 5(3), 819-834.
  • Özsüer, E. (2018). Türkokratia: Avrupa’da Türk imajı, Kronik Kitap.
  • Petrey, S. (1991). Pears in history, Representations, 35, 52-71.
  • Platzner, R. L., & Hume, R. D. (1971). Gothic versus Romantic: A Rejoinder. PLMA, 86(2), 266-274. https://doi.org/10.2307/460952
  • Reade, J. E. (1964). More drawings of Ashurbanipal sculptures. Iraq, 26(1), 1-13. https://doi.org/10.2307/4199756
  • Rousset, C. (1887). L’Algérie de 1830 à 1840. Librairie Plon.
  • Saint-Georges & Mazilier. (1840). Le Diable Amoureux. Libraire de l’Opéra.
  • Scribe, E. (1843). Dom Sébastien Roi de Portugal. J.A. LELONG.
  • Shakespeare, W. (183.). Othello. 30.04.2024 tarihinde erişildi. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b531170599.r=theatre?rk=244979749;2
  • Shakespeare, W. (2008). Othello. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Thouvenei, E. (1840). Constantinople Sous Abdul-Medjid. Revue des Deux Mondes, 21(1), 68-89.
  • Tilley, A. (1922). Tragedy at the Comédie-Française (1680-1778). The Modern Language Review, 17(4), 362-380.
  • Tolias, G. (2016). The resilience of philhellenism. The Historical Review/La Revue Historique,.13, 51-70.
  • Türkdoğan, T. (2021). Romantizm Neden Önemlidir?. F. S. Sandal, & U. B. Aldemir (Yay. haz.), Romantizm: Felsefe, sanat, siyaset içinde. Pinhan Yayıncılık.
  • Uzunçarşılı, İ. H. (1954). Asâkir-i Mansure'ye fes giydirilmesi hakkında Sadr-ı Azam takriri ve II. Mahmud'un Hatt-ı Humayunu, Belleten, 18, 223-230.
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel Kültür, İslam Sanatları, Sanat Tarihi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyda Kurt 0000-0001-6572-1712

Erken Görünüm Tarihi 4 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 9 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, Ş. (2025). Kral Louis-Philippe Dönemi Fransız Opera, Tiyatro ve Balesinde Doğu İmgesi: 1830-1848. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 42(1). https://doi.org/10.32600/huefd.1511455


Creative Commons License
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.