Bu çalışmada, Kar Küreyici (2013) filmi özelinde sanayileşme ve sonrasında inşa edilen yeni dünya düzenini ve neden olduğu sorunsalları analiz etmek amaçlanmaktadır. Hiç şüphesiz, sanayileşme ortaya koyduğu muhtemel sonuçlar ve neden olduğu radikal değişimlerle birlikte insanlık tarihini ve ticaret hayatını, çalışma ilişkilerini, üretim ve tüketim dengesini temelinden sarsmış, yepyeni bir ekonomi politik düzenin gelişimine zemin hazırlamıştır. 19. yüzyıl başında buharlı makinenin bulunması ve bu yeni teknolojinin fabrikalarda ve üretimde kullanılması artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağının işareti olarak değerlendirilmektedir. Dolayısıyla bu dönemi ‘değişim’ ve ‘dönüşüm’ bağlamında insanlık tarihinde bir kırılma noktası olarak ele almak yanlış olmayacaktır. Bahse konu köklü değişim ve neden olduğu sonuçlar bir bilim dalı olarak sinemanın da ilgisini çekmektedir. Nitekim sinema, bir taraftan izleyiciyi eğlendirirken, diğer taraftan verdiği ‘açık’ veya ‘örtülü’ mesajlarla onlara sosyal, ekonomik, politik veya tarihi konularla ilgili derinlemesine düşünme imkânı da tanımaktadır.
This study examines Snowpiercer (2013) in the context of the New World Order that emerged after industrialization. Industrialization and its various causes and consequences have dramatically transformed human history and trade. It has significantly altered labor relations and the balance between production and consumption, laying the groundwork for establishing new economic and political systems. The discovery of the steam engine at the beginning of the 19th century and its implementation in factories and production marked a significant change in society, indicating that life would never be the same again. Therefore, it is appropriate to view this period as a turning point in human history within the context of 'change' and 'transformation.' This radical transformation and its consequences have also attracted the interest of cinema as an academic discipline. To put it in another way, cinema gives the audience the opportunity to contemplate social, economic, political, and historical issues with 'implicit' and 'explicit' messages whilst it entertains them.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.