Bu çalışmada, mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinin “Anatomi ve Fizyoloji dersi” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden olgubilim (fenomenoloji) deseninin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Düzce il merkezinde sağlık hizmetleri alanında ve ilçe merkezinde hasta ve yaşlı hizmetleri alanında eğitim veren mesleki ve teknik Anadolu lisesi dokuzuncu ve onuncu sınıfta okuyan 133 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada amaçlı örnekleme tekniklerinden ölçüt örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Araştırma verileri “Anatomi ve Fizyoloji dersi ….. gibidir. Çünkü …..” biçiminde ifade edilmiş bir açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Olumlu metaforlar içerisinde en sık “aşk”, “bilmece”, “kılavuz”, “okyanus” ve “yıldız” metaforlarının kullanıldığı görülmüştür. Olumsuz metaforlar içerisinde en çok “matematik”, “hayat”, “çorba”, “okyanus”, “sözlük” ve “şarkı” metaforlarının kullanıldığı görülmüştür. Nötr metaforlar içerisinde ise en çok “şarkı dinlemek” metaforu kullanıldığı görülmüştür. Öğrencilerin genel olarak olumsuz metaforik algılara sahip olduğu tespit edilmiş ve bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.
Mesleki ve teknik Anadolu lisesi anatomi ve fizyoloji dersi metafor
In this study, it was aimed to determine the perceptions of vocational and technical Anatolian high school students about the concept of “Anatomy and Physiology course” with the help of metaphors. The participants of the study, in which phenomenology design, one of the qualitative research techniques, was used, consisted of 133 students studying in the ninth and tenth grades of vocational and technical Anatolian high schools in the field of health services in Düzce city center and in the field of patient and elderly services in the district center in the 2022-2023 academic year. Criterion sampling technique, one of the purposeful sampling techniques, was preferred in the study. The research data were collected with the statement “Anatomy and Physiology course is like ...... Because .....” and collected through an open-ended questionnaire. Content analysis technique was used to analyze the data. Among the positive metaphors, “love”, “riddle”, “guide”, “ocean” and “star” metaphors were used most frequently. Among the negative metaphors, “math”, “life”, “soup”, “ocean”, “dictionary” and “song” metaphors were used most frequently. Among the neutral metaphors, “listening to a song” metaphor was used the most. It was determined that students generally had negative metaphorical perceptions and suggestions were developed accordingly.
Vocational and technical Anatolian high school anatomy and physiology course metaphor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1 |