Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Anatomi ve Fizyoloji Dersine İlişkin Metaforik Algıları

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 14 - 44, 27.06.2025
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1484153

Öz

Bu çalışmada, mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinin “Anatomi ve Fizyoloji dersi” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden olgubilim (fenomenoloji) deseninin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Düzce il merkezinde sağlık hizmetleri alanında ve ilçe merkezinde hasta ve yaşlı hizmetleri alanında eğitim veren mesleki ve teknik Anadolu lisesi dokuzuncu ve onuncu sınıfta okuyan 133 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada amaçlı örnekleme tekniklerinden ölçüt örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Araştırma verileri “Anatomi ve Fizyoloji dersi ….. gibidir. Çünkü …..” biçiminde ifade edilmiş bir açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Olumlu metaforlar içerisinde en sık “aşk”, “bilmece”, “kılavuz”, “okyanus” ve “yıldız” metaforlarının kullanıldığı görülmüştür. Olumsuz metaforlar içerisinde en çok “matematik”, “hayat”, “çorba”, “okyanus”, “sözlük” ve “şarkı” metaforlarının kullanıldığı görülmüştür. Nötr metaforlar içerisinde ise en çok “şarkı dinlemek” metaforu kullanıldığı görülmüştür. Öğrencilerin genel olarak olumsuz metaforik algılara sahip olduğu tespit edilmiş ve bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Acuner, A. M., Yalçın, M., Ersoy, M., Tekdemir, İ. ve Ersoy, F. (1999). Ankara Üniversitesi tıp fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 52(4), 211-218. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000402
  • Aktekin, M. ve Aktekin, N. Ç. (2011). Discovering the "anatomy" in students' mind through metaphors. Surgical and Radiologic Anatomy, 33(6), 539-542. https://doi.org/10.1007/s00276-011-0790-1
  • Aktepe, V., Uzunöz, A. ve Sarıçam, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde çalışkanlık değerine yönelik metafor algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 449-466. https://doi.org/10.31592/aeusbed.660037
  • Bağcı Uzun, G., Arpacı, M. F., Kaya, A. ve Aydın, M. (2022). Öğrencilerin anatomi dersine ayırdıkları zaman ile anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin ilişkisinin değerlendirilmesi. Journal of Medical Topics and Updates, 1(1), 20-27. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2381223
  • Behrendt, M., Foster, J. ve Machtmes, K. (2020). Student perception of how to succeed in a pre-nursing anatomy and physiology course. HAPS Educator, 24(2), 5-20. https://doi.org/10.21692/haps.2020.014
  • Bolatlı, G. (2021). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. STED, 30(4), 238-244. https://doi.org/10.17942/sted.837439
  • Buru, E., Korkmaz Öner, F. S., Koyun, N., Layık, M. E., Korkmaz, D. ve Keskin, S. (2021). Öğrencilerin anatomi dersine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi tıp fakültesi örneği. Tıp Fakültesi Klinikleri, 4(3), 143-155. http://doi.org/10.17932/IAU.TFK.2018.008/tfk_v04i3005
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256303
  • Çan, M. (2022). Anatomi eğitimi alan tıp fakültesi ve diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersine yönelik metaforları. Tıp Eğitimi Dünyası, 21(63), 118-127. http://doi.org/10.25282/ted.1059424
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 269-283. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/219352
  • Çetkin, M., Turhan, B., Bahşi, İ. ve Kervancıoğlu, P. (2016). The opinions of medicine faculty students about anatomy education: Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Medical Journal, 22(2), 82-88. http://doi.org/10.5578/gmj.32156
  • Er Tuna, Y. (2019). Lise öğrencilerinin gözüyle tarih öğretmeni: Bir metafor analizi. Turkish History Education Journal, 8(2), 562-588. https://doi.org/10.17497/tuhed.587661
  • Göktaş, G., Pirim, B. ve Pektaş, S. (2022, Aralık). Mesleki̇ ve teknik liselerde alternatif bir yöntem olarak drama: Öğrenci̇ değerlendirmeleri [Öz]. 15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresinde sunulan bildiri, Amasya Üniversitesi, Amasya. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/profile/Burak-Pirim/publication/367298845
  • Gözil, R., Özkan S., Bahçelioğlu M., Kadıoğlu D., Çalgüner E., Öktem H., Şenol E., Mutlu M., Kürkçüoğlu A., Yücel D. ve Babus T. (2006). Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 27-32. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199198
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/402030
  • Güngör, H., Mutlu Öztürk, H. ve Gülay Ogelman, H. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin “Kültürel Miras” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027
  • İnam, Ö. (2008). Televizyon reklamlarında metafor kullanımı. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • İnce, H. H. (2019). İnsan anatomisi dersi üzerine biyoloji, okul öncesi ve fen bilgisi eğitimi öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 99-105. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/924627
  • Jensen, D. F. N. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 36-54. https://sites.ualberta.ca/~iiqm/backissues/5_1/PDF/JENSEN.PDF
  • Kavaklı, A., Öğetürk M., Kuş İ., Pekmez H., Türkoğlu A. ve Sarsılmaz M. (2003). Tıp öğrencisi bakış açısıyla Latince terminoloji. Tıp Eğitimi Dünyası, 10(10), 2-6. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199116
  • Kılıç, Z. ve Güven, S. (2018). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin anatomi ve fizyoloji dersindeki başarı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 750-761.
  • Kunt, H. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomisi ve fizyolojisi derslerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 408-423. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63414
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. University of Chicago Press.
  • MEB. (2020a). Hasta ve yaşlı hizmetleri alanı çerçeve öğretim programı. Erişim adresi: https://megep.meb.gov.tr/cop/cop9/hasta_9.pdf
  • MEB. (2020b). Sağlık hizmetleri alanı çerçeve öğretim programı. Erişim adresi: https://megep.meb.gov.tr/cop/cop9/saglik_9.pdf
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Morgan, G. (1983). More on Metaphor: Why we cannot control tropes in administrative science. Administrative Science Quarterly, 28, 601-607. https://doi.org/10.2307/2393011
  • Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/19599
  • Mutluay, Ş. D. ve Açıkgöz, A. K. (2020). Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 10(2), 201-208. https://doi.org/10.31020/mutftd.679401
  • Otağ, İ. ve Otağ, A. (2013). İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 2(3), 39-45. http://cije.cumhuriyet.edu.tr/tr/download/article-file/48646
  • Önel, A. (2019). Sağlık ve eğitim temelinde insan anatomisi ve fizyolojisi. Pegem Akademi.
  • Özcan, E., Derinöz, Ö., Çetin, R., Çelik, A., Karaca, Ö. ve Kuş, İ. (2022). Ebelik öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. BAUN Health Sci J., 11(3), 481-486. https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1022482
  • Parın, K. (2017). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. Söylem Filoloji Dergisi, 2(1), 149-151. https://doi.org/10.29110/soylemdergi.313312
  • Ramazan, M. O. ve Tunçeli, H. İ. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmenliği lisans programı (2006) hakkındaki görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 67-79. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/266209
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256272
  • Saraçoğlu, Ö. F. (Ed.). (1996). Özet temel ve klinik bilimler (1. cilt). Güneş Kitabevi Yayınları.
  • Sarğın, G., Yenitürk Baydar, C. ve Çakmak, G. (2022). Van YYÜ SHMYO anatomi dersi hakkındaki öğrenci görüşlerinin tanımlanması. EJONS International Journal on Mathematic, Engineering and Natural Sciences, 6(21), 157-167.
  • Sarıdaş, G. (2022). Yabancı ve yerli öğrencilerin birbirleri hakkında görüşlerinin metafor yoluyla incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1491-1506. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1464427
  • Taşdemir, R. ve Cihan, Ö. F. (2022). Anatomy in the minds of health sciences undergraduates: A metaphor analysis. Yayımlanmamış metin. Erişim adresi: https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2116324/v1
  • Toker Gökçe, A. ve Bülbül, T. (2014). Okul bir insan bedenidir: Meslek lisesi öğrencilerinin okul algılarına yönelik bir metafor çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/696977
  • Turney, B. W. (2007). Anatomy in a modern medical curriculum. The Annals of The Royal College of Surgeons of England, 89(2), 104-107. https://doi.org/10.1308/003588407X168244
  • Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S. ve Özen, O. (2013). Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/89557
  • Yalçın, M. ve Enginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/646194
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım Bilgen, D. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının dilbilimi dersine yönelik algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(4), 1697-1716. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2840175
  • Yılmaz, S., Susar, H., Karaca, İ., Yılmaz, H., Nisari, M. ve Ertekin, T. (2017). Anatomi eğitimi üzerine araştırma görevlilerinin görüşleri. Bozok Tıp Dergisi, 7(2), 35-40. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/316528

Metaphoric Perceptions of Vocational and Technical Anatolian High School Students Regarding Anatomy and Physiology Courses

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 14 - 44, 27.06.2025
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1484153

Öz

In this study, it was aimed to determine the perceptions of vocational and technical Anatolian high school students about the concept of “Anatomy and Physiology course” with the help of metaphors. The participants of the study, in which phenomenology design, one of the qualitative research techniques, was used, consisted of 133 students studying in the ninth and tenth grades of vocational and technical Anatolian high schools in the field of health services in Düzce city center and in the field of patient and elderly services in the district center in the 2022-2023 academic year. Criterion sampling technique, one of the purposeful sampling techniques, was preferred in the study. The research data were collected with the statement “Anatomy and Physiology course is like ...... Because .....” and collected through an open-ended questionnaire. Content analysis technique was used to analyze the data. Among the positive metaphors, “love”, “riddle”, “guide”, “ocean” and “star” metaphors were used most frequently. Among the negative metaphors, “math”, “life”, “soup”, “ocean”, “dictionary” and “song” metaphors were used most frequently. Among the neutral metaphors, “listening to a song” metaphor was used the most. It was determined that students generally had negative metaphorical perceptions and suggestions were developed accordingly.

Kaynakça

  • Acuner, A. M., Yalçın, M., Ersoy, M., Tekdemir, İ. ve Ersoy, F. (1999). Ankara Üniversitesi tıp fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 52(4), 211-218. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000402
  • Aktekin, M. ve Aktekin, N. Ç. (2011). Discovering the "anatomy" in students' mind through metaphors. Surgical and Radiologic Anatomy, 33(6), 539-542. https://doi.org/10.1007/s00276-011-0790-1
  • Aktepe, V., Uzunöz, A. ve Sarıçam, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde çalışkanlık değerine yönelik metafor algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 449-466. https://doi.org/10.31592/aeusbed.660037
  • Bağcı Uzun, G., Arpacı, M. F., Kaya, A. ve Aydın, M. (2022). Öğrencilerin anatomi dersine ayırdıkları zaman ile anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin ilişkisinin değerlendirilmesi. Journal of Medical Topics and Updates, 1(1), 20-27. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2381223
  • Behrendt, M., Foster, J. ve Machtmes, K. (2020). Student perception of how to succeed in a pre-nursing anatomy and physiology course. HAPS Educator, 24(2), 5-20. https://doi.org/10.21692/haps.2020.014
  • Bolatlı, G. (2021). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. STED, 30(4), 238-244. https://doi.org/10.17942/sted.837439
  • Buru, E., Korkmaz Öner, F. S., Koyun, N., Layık, M. E., Korkmaz, D. ve Keskin, S. (2021). Öğrencilerin anatomi dersine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi tıp fakültesi örneği. Tıp Fakültesi Klinikleri, 4(3), 143-155. http://doi.org/10.17932/IAU.TFK.2018.008/tfk_v04i3005
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256303
  • Çan, M. (2022). Anatomi eğitimi alan tıp fakültesi ve diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersine yönelik metaforları. Tıp Eğitimi Dünyası, 21(63), 118-127. http://doi.org/10.25282/ted.1059424
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 269-283. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/219352
  • Çetkin, M., Turhan, B., Bahşi, İ. ve Kervancıoğlu, P. (2016). The opinions of medicine faculty students about anatomy education: Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Medical Journal, 22(2), 82-88. http://doi.org/10.5578/gmj.32156
  • Er Tuna, Y. (2019). Lise öğrencilerinin gözüyle tarih öğretmeni: Bir metafor analizi. Turkish History Education Journal, 8(2), 562-588. https://doi.org/10.17497/tuhed.587661
  • Göktaş, G., Pirim, B. ve Pektaş, S. (2022, Aralık). Mesleki̇ ve teknik liselerde alternatif bir yöntem olarak drama: Öğrenci̇ değerlendirmeleri [Öz]. 15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresinde sunulan bildiri, Amasya Üniversitesi, Amasya. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/profile/Burak-Pirim/publication/367298845
  • Gözil, R., Özkan S., Bahçelioğlu M., Kadıoğlu D., Çalgüner E., Öktem H., Şenol E., Mutlu M., Kürkçüoğlu A., Yücel D. ve Babus T. (2006). Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 27-32. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199198
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/402030
  • Güngör, H., Mutlu Öztürk, H. ve Gülay Ogelman, H. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin “Kültürel Miras” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027
  • İnam, Ö. (2008). Televizyon reklamlarında metafor kullanımı. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • İnce, H. H. (2019). İnsan anatomisi dersi üzerine biyoloji, okul öncesi ve fen bilgisi eğitimi öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 99-105. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/924627
  • Jensen, D. F. N. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 36-54. https://sites.ualberta.ca/~iiqm/backissues/5_1/PDF/JENSEN.PDF
  • Kavaklı, A., Öğetürk M., Kuş İ., Pekmez H., Türkoğlu A. ve Sarsılmaz M. (2003). Tıp öğrencisi bakış açısıyla Latince terminoloji. Tıp Eğitimi Dünyası, 10(10), 2-6. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199116
  • Kılıç, Z. ve Güven, S. (2018). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin anatomi ve fizyoloji dersindeki başarı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 750-761.
  • Kunt, H. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomisi ve fizyolojisi derslerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 408-423. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63414
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. University of Chicago Press.
  • MEB. (2020a). Hasta ve yaşlı hizmetleri alanı çerçeve öğretim programı. Erişim adresi: https://megep.meb.gov.tr/cop/cop9/hasta_9.pdf
  • MEB. (2020b). Sağlık hizmetleri alanı çerçeve öğretim programı. Erişim adresi: https://megep.meb.gov.tr/cop/cop9/saglik_9.pdf
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Morgan, G. (1983). More on Metaphor: Why we cannot control tropes in administrative science. Administrative Science Quarterly, 28, 601-607. https://doi.org/10.2307/2393011
  • Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/19599
  • Mutluay, Ş. D. ve Açıkgöz, A. K. (2020). Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 10(2), 201-208. https://doi.org/10.31020/mutftd.679401
  • Otağ, İ. ve Otağ, A. (2013). İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 2(3), 39-45. http://cije.cumhuriyet.edu.tr/tr/download/article-file/48646
  • Önel, A. (2019). Sağlık ve eğitim temelinde insan anatomisi ve fizyolojisi. Pegem Akademi.
  • Özcan, E., Derinöz, Ö., Çetin, R., Çelik, A., Karaca, Ö. ve Kuş, İ. (2022). Ebelik öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. BAUN Health Sci J., 11(3), 481-486. https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1022482
  • Parın, K. (2017). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. Söylem Filoloji Dergisi, 2(1), 149-151. https://doi.org/10.29110/soylemdergi.313312
  • Ramazan, M. O. ve Tunçeli, H. İ. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmenliği lisans programı (2006) hakkındaki görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 67-79. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/266209
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256272
  • Saraçoğlu, Ö. F. (Ed.). (1996). Özet temel ve klinik bilimler (1. cilt). Güneş Kitabevi Yayınları.
  • Sarğın, G., Yenitürk Baydar, C. ve Çakmak, G. (2022). Van YYÜ SHMYO anatomi dersi hakkındaki öğrenci görüşlerinin tanımlanması. EJONS International Journal on Mathematic, Engineering and Natural Sciences, 6(21), 157-167.
  • Sarıdaş, G. (2022). Yabancı ve yerli öğrencilerin birbirleri hakkında görüşlerinin metafor yoluyla incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1491-1506. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1464427
  • Taşdemir, R. ve Cihan, Ö. F. (2022). Anatomy in the minds of health sciences undergraduates: A metaphor analysis. Yayımlanmamış metin. Erişim adresi: https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2116324/v1
  • Toker Gökçe, A. ve Bülbül, T. (2014). Okul bir insan bedenidir: Meslek lisesi öğrencilerinin okul algılarına yönelik bir metafor çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/696977
  • Turney, B. W. (2007). Anatomy in a modern medical curriculum. The Annals of The Royal College of Surgeons of England, 89(2), 104-107. https://doi.org/10.1308/003588407X168244
  • Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S. ve Özen, O. (2013). Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/89557
  • Yalçın, M. ve Enginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/646194
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım Bilgen, D. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının dilbilimi dersine yönelik algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(4), 1697-1716. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2840175
  • Yılmaz, S., Susar, H., Karaca, İ., Yılmaz, H., Nisari, M. ve Ertekin, T. (2017). Anatomi eğitimi üzerine araştırma görevlilerinin görüşleri. Bozok Tıp Dergisi, 7(2), 35-40. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/316528
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ender Kazak 0000-0001-5761-6330

Nihal Tektaş 0009-0000-2012-1238

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 18 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kazak, E., & Tektaş, N. (2025). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Anatomi ve Fizyoloji Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 14-44. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1484153