Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CROWDFUNDING AS A NEXT GENERATION BUSINESS MODEL AND SUPPORTER SYSTEM MOTIVATION

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 628 - 639, 30.06.2025
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1629157

Öz

This study examines crowdfunding systems and supporter motivation in Turkey, which gained popularity following the 2008 economic crisis. The research evaluates the process of providing small financial contributions to projects via the internet and its impact on the success of entrepreneurial projects. Findings indicate that supporter motivations and entrepreneurial characteristics significantly influence project success. The study reveals a positive relationship between the social and moral satisfaction levels of crowdfunding supporters and their commitment to entrepreneurs' projects. The results provide valuable insights for understanding and improving crowdfunding systems.

Kaynakça

  • Agrawal, A., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2015). Crowdfunding: Geography, social networks, and the timing of investment decisions. Journal of Economics & Management Strategy, 24(2), 253-274.
  • Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing, 29(5), 585-609.
  • Brem, A., & Wassong, N. (2014). Business Model Innovation and Crowdfunding: A Review of the Literature and Directions for Future Research. Springer Proceedings in Business and Economics, 25-40.
  • Bruton, G., Khavul, S., & Siegel, D. (2015). Entrepreneurship Theory and Practice, 39(1), 9-26.
  • Calic, G., & Mosakowski, E. (2016). Kicking off social entrepreneurship: How a sustainability orientation influences crowdfunding success. Journal of Management Studies, 53(5), 738-767.
  • Gerber, E. M., & Hui, J. (2013). Crowdfunding: Motivations and deterrents for participation. ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 20(6), 1-32.
  • Kshetri, N. (2017). Blockchain’s roles in meeting key supply chain management objectives. International Journal of Information Management, 39, 80-89.
  • Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2010). An empirical analysis of crowdfunding. SSRN Electronic Journal, 1578175.
  • Mollick, E. (2014). The dynamics of crowdfunding: An exploratory study. Journal of Business Venturing, 29(1), 1-16.
  • Ordanini, A., Miceli, L., Pizzetti, M., & Parasuraman, A. (2011). Crowd-funding: Transforming customers into investors through innovative service platforms. Journal of Service Management, 22(4), 443-470.
  • Bahçe, A., (2000). Ödül Bazlı Kitlesel Fonlama Projelerinde Destekçi Motivasyonu Ölçeği. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Sermaye Piyasası Kurulu. (2019). Türkiye’de Kitlesel Fonlama ve Yatırımcı Koruma Önlemleri Raporu. SPK Yayınları.
  • Ünsal, S. (2017). Kitlesel Fonlama: İş Yapma Yöntemini Değiştirecek Yeni Sistem. Ceres Yayınevi.
  • Ünsal, S. (2023). Yeni Nesil İş Yapma Modeli Olarak Kitlesel Fonlama ve Destekçi Motivasyonu. (Doktora Tezi). İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı. Araştırma Yöntemi ve İstatistiksel Analiz Kaynakları
  • Erdoğan, İ., & Yazıcıoğlu, Y. (2004). Örneklem Seçimi ve Hata Payına Göre Alınabilecek Örneklem Büyüklüğü Tablosu. Seçkin Yayıncılık.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research: An applied orientation. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

YENİ NESİL İŞ YAPMA MODELİ OLARAK KİTLESEL FONLAMA VE DESTEKÇİ MOTİVASYONU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 628 - 639, 30.06.2025
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1629157

Öz

Bu çalışma, 2008 ekonomik krizinin ardından popülerleşen kitlesel fonlama sistemlerini ve Türkiye'deki destekçi motivasyonunu incelemektedir. Araştırma, internet üzerinden projelere küçük miktarlarda finansal destek sağlama sürecini ve bu sürecin girişimci projelerinin başarısına olan etkilerini değerlendirmektedir. Bulgular, destekçi motivasyonlarının ve girişimci özelliklerinin, projelerin başarısı üzerinde önemli etkiler yarattığını göstermektedir. Çalışma, kitlesel fonlama destekçilerinin sosyal ve manevi tatmin düzeyleri ile girişimcilerin projelerine olan bağlılıkları arasında pozitif bir ilişki ortaya koymaktadır. Sonuçlar, kitlesel fonlama sistemlerinin anlaşılması ve geliştirilmesine yönelik stratejiler geliştirilmesinde önemli bilgiler sunmaktadır. Bu araştırma için Nişantaşı Üniversitesi 28/11/2022 tarih ve 2022/43 sayılı karar numarası ile Etik Kurul Onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Agrawal, A., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2015). Crowdfunding: Geography, social networks, and the timing of investment decisions. Journal of Economics & Management Strategy, 24(2), 253-274.
  • Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing, 29(5), 585-609.
  • Brem, A., & Wassong, N. (2014). Business Model Innovation and Crowdfunding: A Review of the Literature and Directions for Future Research. Springer Proceedings in Business and Economics, 25-40.
  • Bruton, G., Khavul, S., & Siegel, D. (2015). Entrepreneurship Theory and Practice, 39(1), 9-26.
  • Calic, G., & Mosakowski, E. (2016). Kicking off social entrepreneurship: How a sustainability orientation influences crowdfunding success. Journal of Management Studies, 53(5), 738-767.
  • Gerber, E. M., & Hui, J. (2013). Crowdfunding: Motivations and deterrents for participation. ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 20(6), 1-32.
  • Kshetri, N. (2017). Blockchain’s roles in meeting key supply chain management objectives. International Journal of Information Management, 39, 80-89.
  • Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2010). An empirical analysis of crowdfunding. SSRN Electronic Journal, 1578175.
  • Mollick, E. (2014). The dynamics of crowdfunding: An exploratory study. Journal of Business Venturing, 29(1), 1-16.
  • Ordanini, A., Miceli, L., Pizzetti, M., & Parasuraman, A. (2011). Crowd-funding: Transforming customers into investors through innovative service platforms. Journal of Service Management, 22(4), 443-470.
  • Bahçe, A., (2000). Ödül Bazlı Kitlesel Fonlama Projelerinde Destekçi Motivasyonu Ölçeği. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Sermaye Piyasası Kurulu. (2019). Türkiye’de Kitlesel Fonlama ve Yatırımcı Koruma Önlemleri Raporu. SPK Yayınları.
  • Ünsal, S. (2017). Kitlesel Fonlama: İş Yapma Yöntemini Değiştirecek Yeni Sistem. Ceres Yayınevi.
  • Ünsal, S. (2023). Yeni Nesil İş Yapma Modeli Olarak Kitlesel Fonlama ve Destekçi Motivasyonu. (Doktora Tezi). İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı. Araştırma Yöntemi ve İstatistiksel Analiz Kaynakları
  • Erdoğan, İ., & Yazıcıoğlu, Y. (2004). Örneklem Seçimi ve Hata Payına Göre Alınabilecek Örneklem Büyüklüğü Tablosu. Seçkin Yayıncılık.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research: An applied orientation. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Savaş Ünsal 0009-0006-1968-3659

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2025
Kabul Tarihi 22 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünsal, M. S. (2025). YENİ NESİL İŞ YAPMA MODELİ OLARAK KİTLESEL FONLAMA VE DESTEKÇİ MOTİVASYONU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 628-639. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1629157

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.