This study aims to examine the relationship between life skills and future concerns of the students of the Faculty of Theology in terms of various variables. Life skills are an important basis for individuals to overcome the difficulties they encounter in daily life. Future anxiety is an emotional state that is expected to be at a minimum level in order for university students to achieve their goals and meet their expectations for the future. It can be said that university students experience future anxiety for certain reasons and that this anxiety has an effect on their life skills. Within the scope of our country's higher education policies, the rapid increase in the number of Theology Faculties in recent years and the increase in the number of graduates, and the employment problems of the young people studying in these schools in business life have caused an increase in some problems related to future concerns, and this is associated with life skills. It is assumed that Faculty of Theology students with low life skills have high future anxiety. In addition, individuals with high future anxiety are likely to have problems in life skills. The fact that there is no study in the literature directly addressing the relationship between life skills and future anxiety of the students of the Faculty of Theology is also the reason for the emergence of the research. Determining the relationship between life skills and future anxiety of university students is important in order to make the current period more productive. In this context, the relationship between life skills and future anxiety of the students of the Faculty of Theology was analysed by considering various variables. The study was conducted using quantitative method and descriptive relational screening model. The data of the research were obtained from 351 students studying at different grade levels of the Faculty of Theology of Inonu University. The “Life Skills Scale” and the “Future Anxiety Scale in University Students” were used as data collection tools. The results obtained from the research According to the data, life skills of the students of the Faculty of Theology and future weakly and negatively correlated with anxiety a relationship was found to exist. In other words, as the students’ life skills decrease their future anxiety increases. This result was interpreted as the presence of future anxiety at the most appropriate level would cause the person to mobilise life skills against the factors that he/she is anxious about and increase his/her need for these skills to produce solutions. In addition, while no significant difference was observed between the life skills and future anxiety of the students according to the variables of gender, housing status and family income, it was concluded that there was a significant difference between the grade level and the attitude of the family. Life skills are effective in keeping future anxiety at the most appropriate level. By determining the relationship between life skills and future anxiety of the students of the Faculty of Theology, it will be possible to address and solve the factors that cause anxiety and reduce life skills through guidance practices and educational programmes. So that they can fully utilise their capacities and be useful to society. For this, it is suggested that life skills should be given more place in education and training programs.
Religious Education Faculty of Theology Faculty of Theology Students Life Skills Future Anxiety
3739
Bu araştırmada, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yaşam becerileri, bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları zorlukların üstesinden gelmek için önemli bir dayanaktır. Gelecek kaygısı ise üniversite öğrencilerinin hedeflerinin gerçekleşmesi ve geleceğe yönelik beklentilerinin karşılanması yönünde minimum düzeyde olması beklenen bir duygu durumudur. Üniversite öğrencilerinin belli sebeplerle gelecek kaygısı yaşadıkları ve bu kaygının onların yaşam becerileri üzerinde etkisi olduğu söylenebilir. Ülkemizin yüksek öğretim politikaları kapsamında son yıllarda İlahiyat Fakültelerinin sayısının hızla çoğalması ve mezun olanların sayısının artması ile buralarda öğrenim gören gençlerin iş hayatındaki istihdam sorunları gelecek kaygılarına yönelik birtakım sorunların artmasına neden olmakta, bu da yaşam becerileri ile ilişkilendirilmektedir. Yaşam becerileri düşük olan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin gelecek kaygısının yüksek olduğu varsayılmaktadır. Ayrıca gelecek kaygısı yüksek olan bireylerin de yaşam becerilerinde aksaklıkların olması muhtemeldir. Literatürde doğrudan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygısı arasındaki ilişkiyi ele alan bir çalışmaya rastlanmaması da araştırmanın ortaya çıkış nedenidir. Üniversite dönemi öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygısı arasındaki ilişkiyi belirlemek içinde bulundukları dönemin daha verimli geçirilmesi adına önemlidir. Bu kapsamda İlahiyat Fakülteleri öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygıları arasındaki ilişki; çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Çalışma, nicel yöntem ve betimsel düzeyde ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören 351 öğrenciden elde edilmiştir. Veri toplama araçları olarak “Yaşam Becerileri Ölçeği” ve “Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygısı arasında zayıf düzeyde ve negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Başka bir ifadeyle öğrencinin yaşam becerileri azaldıkça gelecek kaygısı da artmaktadır. Ortaya çıkan bu sonuç, gelecek kaygısının en uygun düzeyde var olmasının kişinin kaygı duyduğu unsurlara karşı yaşam becerilerini harekete geçirmesine ve çözüm üretmek için bu becerilere olan ihtiyacının artmasına neden olacağı şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca cinsiyet, barınma durumu ve ailenin gelir durumu değişkenlerine göre öğrencilerin yaşam becerileri ile gelecek kaygıları arasında anlamlı bir farklılık görülmezken, öğrenim görülen sınıf düzeyi ve ailenin tutumu arasında anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Gelecek kaygısının en uygun düzeyde tutulmasında yaşam becerileri etkilidir. İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşam becerileri ile gelecek kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ile kaygıya neden olan ve yaşam becerilerini düşüren unsurların rehberlik uygulamaları ve eğitim programları ile ele alınıp çözülmesi mümkün olacaktır. Bu durum onların kapasitelerini tam anlamıyla kullanarak yaşadıkları topluma katkıda bulunmalarına yardımcı olabilecektir. Bunun için eğitim ve öğretim programlarında yaşam becerilerine daha fazla yer verilmesi gerektiği önerilmektedir.
din eğitimi ilahiyat fakültesi ilahiyat fakültesi öğrencileri yaşam becerileri gelecek kaygısı
Bu çalışma İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi tarafından 3739 nolu proje olarak desteklenmiştir.
3739
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 3739 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 28 |