The aim of values education is to ensure that the individual grows up with supreme values that are accepted on a universal and social scale. Among these values, those that ensure the unity and solidarity of society, such as justice, respect, patriotism, love, and responsibility, stand out. An individual who has these lofty values contributes to the future of the society in which he lives. Textbooks in schools, which are one of the important pillars of education, take the first place in the teaching of values education. The aim of this research is to reveal the level at which the root values, which are very important to the curriculum, are found in the sixth grade religious culture and Ethics knowledge textbook units. In this study, the sixth grade Religious Culture and Ethics Knowledge Course textbook was examined on the basis of ten root values that are aimed at being gained by students through values education in Turkey. The document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. In the study, the place of root values in the textbook was determined, and sub-values, related attitudes, and behaviors were also taken into account. All the outcomes of each unit were evaluated one by one, and the data obtained were shown in the form of a table, and their frequencies and percentages were given. As a result of the research, it was seen that the most repeated root value in the textbook was "responsibility" and the least repeated root value was "self-control.”
Religious culture and ethic textbook values education root values document analysis.
Bu çalışmada etik dışı hiçbir iş ve işlem yapılmamıştır.
Değerler eğitiminin amacı bireyin evrensel ve toplumsal ölçekte kabul edilen yüce değerlerle yetişmesini sağlamaktır. Bu değerler arasında adalet, saygı, vatanseverlik, sevgi, sorumluluk gibi toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan değerler öne çıkıyor. Bu yüce değerlere sahip olan birey, yaşadığı toplumun geleceğine katkı sağlar. Eğitimin önemli dayanaklarından biri olan okullardaki ders kitapları, değerler eğitiminin öğretiminde ilk sırayı almaktadır. Bu araştırmanın amacı, müfredat açısından oldukça önemli olan kök değerlerin altıncı sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitabı ünitelerinde ne düzeyde yer aldığını ortaya koymaktır. Bu çalışmada, Türkiye'de değerler eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılması amaçlanan on kök değer esas alınarak altıncı sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi ders kitabı incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada kök değerlerin ders kitabındaki yeri belirlenmiş, alt değerler, ilgili tutum ve davranışlar da dikkate alınmıştır. Her üniteye ait tüm kazanımlar tek tek değerlendirilerek elde edilen veriler tablo halinde gösterilmiş, frekans ve yüzdeleri verilmiştir. Araştırma sonucunda ders kitabında en çok tekrarlanan kök değerin “sorumluluk”, en az tekrarlanan kök değerin ise “öz-denetim” olduğu görülmüştür.
Din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitabı değer eğitimi kök değerler doküman İncelemesi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Değerler Eğitimi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) dergisi Creative Commons 4.0 ile lisanlanmıştır.