Bu araştırma, okul psikolojik danışmanlarının çalıştıkları kurumlara sağladıkları pozitif katkıların branş öğretmenleri tarafından nasıl değerlendirildiğini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Okul psikolojik danışmanlarına yönelik yapılan araştırmalarda genellikle yaşanan sorunlara odaklanılırken, bu çalışma danışmanların pozitif katkılarını ele almıştır. Örneklem grubu, yaşları 27 ile 48 arasında değişen 10 kadın ve 10 erkek olmak üzere toplam 20 yetişkin bireyden oluşmaktadır. Katılımcıların eğitim düzeyleri lisans ve yüksek lisans olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenoloji desen kullanılmış ve katılımcılardan derinlemesine bilgi toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formları ile veriler toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş ve bulgular farklı kategorilerde gruplandırılmıştır. Bu kategoriler, öğrencilere eğitsel rehberlik desteği sağlanması, kişisel sosyal rehberlik desteği sağlanması ve mesleki rehberlik desteği sağlanması olarak belirlenmiştir. Analiz sonucunda, eğitsel rehberlik desteği sağlanmasında en fazla vurgulanan durumun öğrenci başarısının artırılması, kişisel sosyal destek kategorisinde saldırganlık ve öfke problemlerine yönelik çalışmalar ve mesleki gelişim desteği kategorisinde ise meslek tanıtım çalışmaları olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen tüm bulgular, araştırmanın sonuç bölümünde değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kariyer Danışmanlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |