Üniversitelerin eğitim kalitesini sağlayabilmeleri ve sürdürebilmeleri, uygulama sahaları olan sektörlerin beklentilerini karşılayabilmeleri ile mümkündür. Sektörlerin alanla ilgili ihtiyaç ve hedefleri, müfredat planlamaları ve güncellemelerine yansıtıldığı oranda mesleki eğitimin kalitesinden bahsedebiliriz. Öğrencilerin iş hayatına atıldıklarında başarısını arttırmak açısından mesleklerini icra edecekleri alanların beklentilerini belirlemek önemlidir. Bunu tespit edebilmenin bir yolu, iş ilanlarını analiz etmektir. Mesleğin uygulanmasında adaylarda gereksinimi en çok hissedilen nitelik ve özelliklerin belirlenip müfredata yansıtılması eğitime ve sektöre yarar sağlayacaktır. Bu araştırmada, "İş İlanlarına Dayalı Dinamik Müfredat Modeli" geliştirilmiştir. Bu model önerisiyle insan kaynakları yönetimi ön lisans programı mezunlarından sektörün istediği bilgi ve becerileri belirlemek için kariyer.net sitesinde yer alan 2016 yılı Ocak ayında erişilen 80 iş ilanı incelenmiştir. İlanlarda istenilen özellikler tespit edilmiş ve alanın en çok ihtiyaç duyduğu nitelikler sıklık sırasına göre listelenmiştir. Elde edilen bulguların eğitim kurumlarının müfredat güncelleme çalışmalarını yürüten ve insan kaynakları yönetimi alanında araştırma yapan kişilere katkılar sağlaması beklenmektedir.
İnsan kaynakları yönetimi iş ilanları mesleki eğitim müfredat.
Providing and maintaining the education quality of university is possible if they can meet the expectations of the industry which is their application areas. We can talk about the quality of vocational training if the sectors' needs and objectives are reflected in curriculum planning and updates. To determine the expectation of the areas where they will practice their profession is important for increasing the success of students when they start their careers. One way to determine this is to analyze the job advertisements. Determining the most sensible quality and property requirements for the candidates for the practice of the profession and reflecting them in the curriculum will provide benefit for training and industry. In this study, "Dynamic Curriculum Model based on Jobs Advertisement" has been developed. Eighty job advertisements accessed in January 2016 on kariyer.net were analyzed to determine knowledge and skills that required by sector for graduated students from human resources management associate degree program by this model. Desired characteristics were identified in job advertisements and the qualifications that the field needs most were listed according to the order of frequency. It is expected that the findings will contribute to the people who perform the studies of updating the curriculum of educational institutions and investigate the field of human resources management.
Curriculum human resource management job advertisements professional.
Diğer ID | JA49RZ67VN |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), ESCI, TR Dizin, EBSCO ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisi’ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.