Bu araştırmada, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişki araştırılmış ve farklı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Aksaray Üniversitesi'nde öğrenim gören 307 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenci Yurt Memnuniyeti Anketi ve Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca cinsiyetin; öğrencilerin yurt memnuniyet düzeylerinde ve kişisel gelişim yönelimlerinde etkisinin olmadığını ortaya koymaktadır. Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeğinin alt boyutlarına bakıldığında ise sadece Amaçlı Davranış boyutu açısından kızlar ve erkekler arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile yaş ve yurttaki barınma süresi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar yükseköğretim süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversiteler, Kredi Yurtlar Kurumu ve Belediyeler gibi barınma yeri açısından katkı sağlayabilecek önemli kurumların uygun politikalar geliştirmesine katkı sağlayacaktır.
In this research, the relationship between the level of student dormitory satisfaction and student personal growth initiatives was investigated and the effect of different variables was examined. The sampling of the research is composed of 307 students who are studying at Aksaray University. In order to determine the dormitory satisfaction of students, the "Student Dormitory Satisfaction Survey" was used in the research. Also, in order to determine the students' personal growth initiatives, "Personal Growth Initiative Scale" was used. The findings show that there is a significant positive relationship between students' level of satisfaction and personal growth initiatives. However, we found no effect of gender on the level of student dormitory satisfaction or their personal growth initiatives. When we look at the subscales of the personal growth initiative scale, it is clear that there are significant differences between males and females. Furthermore, there is a positive relationship between the level of dormitory satisfaction of students and their age and length of time of stay in the dormitory. The results of this research will contribute to the development of appropriate policies by key institutions, that can contribute to the place of shelter for students, such as Council of Higher Education, universities, Higher Education Credit and Dormitories Institution and municipalities.
Personal development place of shelter student dorm satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisine (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.