Güncel Sayı

Cilt: 9 Sayı: 20, 30.04.2025

Yıl: 2025

Eğitim Bilimleri

Doç. Dr. Ahmet TOKMAK T.C. Milli Eğitim Bakanlığı 0000-0002-3902-5825
Türk Dünyası Çalışmaları, Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Değerler Eğitimi, Türk Düşünce Tarihi
Doç. Dr. Akif KÖSE Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 0000-0002-4813-6375
Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim
Müzik Eğitimi
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Müze Eğitimi, Sosyoloji Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Çok Kültürlü Eğitim, Değerler Eğitimi, Hayat Boyu Öğrenme, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Yönetimi, Lisans ve Lisansüstü Eğitim Programlarının Akretitasyonu, Osmanlı Eğitim Tarihi, Vatandaşlık, Eğitim Politikası, Medya Okuryazarlığı, Dokümantasyon
Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Değerler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Demet ÇANGA BOĞA NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/İŞLETME BÖLÜMÜ/SAYISAL YÖNTEMLER ANABİLİM DALI 0000-0003-3319-7084
Zootekni, Genetik ve Biyoistatistik, İstatistiksel Analiz, Uygulamalı Matematik, Biyoistatistik, İstatistik
Doç. Elif İLHAN ANKARA HACI BAYRAM VELI UNIVERSITY, INSTITUTE OF GRADUATE PROGRAMS
Yükseköğretim Çalışmaları, Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Yükseköğretim Sistemleri
Yrd. Doç. Dr. Ertuğrul DOĞRULUK Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi 0000-0002-7285-414X
Bulut Bilişim Güvenliği, Modelleme ve Simülasyon, Gömülü Sistemler
Doç. Feridun KAYA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-9549-6691
Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Eğitim, Psikopatoloji, Öğrenme Psikolojisi, Psikolojik danışmanlık, İstatistiksel Analiz Teknikleri
Doç. Dr. Halil KARADAŞ Mardin Artuklu Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Fakültesi/ Çocuk Gelişimi Programı 0000-0003-0855-3702
Kapsayıcı Eğitim, Göçmen Kültürü Çalışmaları, Eğitim Planlaması, Çok Kültürlü Eğitim, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Eğitim Politikası
Prof. Dr. Harun ÇELİK KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-3096-8624
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Hüseyin ÖZÇAKMAK Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi 0000-0001-8579-5567
Türkçe Eğitimi, Eğitim
Doç. Dr. Mahmut KALMAN Gaziantep Üniversitesi
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Sami ÜNAL ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2797-6105
Türkçe Eğitimi, Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi)
Doç. Dr. Murat AĞIRKAN ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-9695-8525
Okul Psikolojik Danışmanlığı
Doç. Dr. Murat INCE YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-0557-0419
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Doç. Dr. Mustafa ERCENGIZ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-6891-8462
Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ŞENEL GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-5283-2595
Eğitim
Dr. Mustafa DEMİRER BAHÇELİEVLER NECİP FAZIL KISAKÜREK MTAL 0000-0001-8801-7007
Eğitim Yönetimi, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi
Prof. Dr. Mustafa OZMUSUL HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Kerem KOBUL SAMSUN ÜNİVERSİTESİ
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Eğitim Sosyolojisi
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Seda SIVACI HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2883-0343
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Dr. Serhan DOĞAN Swiss Montreux Business School
Duygusal gelişim
Doç. Dr. Serkan KELEŞOĞLU ANKARA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION 0000-0002-1208-6919
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Sevda GÜREL Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi 0000-0003-0496-7852
Müzik, Müzik Eğitimi
Doç. Dr. Ufuk ERDOĞAN FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Liderlik
Prof. Dr. Veli BATDI GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-7402-3251
Öğretim Teknolojileri, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme
Okul Psikolojik Danışmanlığı, Aile Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim Psikolojisi, Gelişim Psikolojisi
Doç. Dr. Yasemin OZDEM YİLMAZ Muğla Sıtkı Koçman University 0000-0002-7688-1268
Eğitim
Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Doç. Dr. Zekeriya ÇAM Muş Alparslan Üniveristesi 0000-0002-2965-2390
Eğitim Psikolojisi, Eğitim
Doktora Özlem Akın MART TC Milli Eğitim Bakanlığı
Eğitimde Denetim, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik, Öğretim Teknolojileri
Doç. Dr. İsmail YAMAN Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Dilbilim, Eğitim
Eğitim

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Eğitim Bilimleri alanında yapılan bilimsel  çalışmaları yayınlayarak bilim insanlarına sunmayı ve bilime katkı sağlamayı amaçlar. Bununla birlikte bilimin tüm alanları birleştiren bütüncül bir güç olduğu düşüncesinden hareketle bilime katkı sunmayı amaçladığımız dergimizde, multidisipliner bir akademik yaklaşım esas alınmıştır.  İlgili disiplinlerin eğitimle ilgili konularını kapsayan dergimiz, nitelikli bir akademik platform olabilme amacıyla yola çıkmıştır.




Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Eğitim Bilimleri alanında;

  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,
  • Eğitim Yönetimi,
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,
  • Eğitim Programları ve Öğretim,
  • Eğitimin Felsefesi,
  • Sosyal ve Tarihi Temelleri,
  • Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi
  • Öğretim Teknolojileri alanlarındaki çalışmaları kapsamaktadır.

Dergi yazım kurallarına ve şablona ulaşmak için tıklayınız.

Click here for journal's article template.

Etik İlkeler ve Yayın Politikası


Yayın Etiği

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin yayın etiği ile açık erişim politikası Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uyması gerektirmektedir.

Makalelerde kullanılan verilerin manipüle edilmesi ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar tespit edilirse, makale yazarının çalıştığı kuruma bu durum resmi yollardan bildirilecek ve makale yayına kabul edilmeyecektir. Dergimiz, editörya ve/veya hakemler tarafından verilen dönütlere göre yazarlardan analiz sonuçlarına ilişkin çıktı dosyalarını isteme hakkına sahiptir.

Aşağıda, yayıncının, dergi editörünün, hakemlerin ve yazarların etik sorumlulukları yer almaktadır.

Yayıncının Etik Sorumlukları
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin yayıncısı olan Disiplinlerarası Eğitim ve Araştırma Derneği kâr amacı gütmeyen, kamu yararını gözeten bir sivil toplum kuruluşudur.

Derginin Editörler Kurulu’nu, Disiplinlerarası Eğitim ve Araştırma Derneği Yönetim Kurulu oluşturur. Editörler Kurulu üyeleri, eğitim bilimlerinin bilim dalları gözetilerek her üye beş yıl için görevlendirilir. Editörler Kurulu başkanı olarak bir editör ve duruma göre bir ya da birden fazla editör yardımcısı ile alan editörleri belirlenir. Yayıncı tarafından belirlenen editörler kurulu sekretaryası da yayın sürecinde aktif sorumluluk alır.


Editör, makalenin konusuna göre, gerekli olduğunda Editörler Kurulu üyesi olmayan öğretim üyelerine alan editörü olarak incelemesi için makale gönderebilir.

Editörler Kurulu’nun Etik Sorumlulukları
• Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde yayınlanan her makaleden Editörler Kurulu sorumludur. Bu sorumluluk kamu yararını düşünerek bağımsız olarak karar vermeyi gerektirir. Editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncıdan ve diğer kişi ve kuruluşlardan bağımsızdır.
• Editörler Kurulu, yayın, kör hakemlik, değerlendirme süreci, etik ilkeler gibi dergi politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasını sağlar.
• Editörler Kurulu yazarlarının telif hakkını korur.
• Editörler kurulu, makale yayım sürecinde fikri mülkiyet hakları, bilimsel-etik olmayan davranışlarla, intihalle, atıf çeteciliğiyle ilgili önlemleri alır.
• Editörler Kurulu, her makalenin kayıtlarını, dergiyle ilgili yazışmaları elektronik olarak saklar.

Editör, Editör Yardımcıları ve Alan Editörlerinin Etik Sorumlulukları
• Editörler, hakemlerin ve yazar(lar)ın bilgi gereksinimlerini karşılama konusunda sorumluluk üstlenirler.
• Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin bilimsel alanyazına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen gösterirler.
• Editörler, makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamına uygunluğunu göz önünde tutarlar.
• Editörler, başvurusu yapılan makalelerin etik ve bilimsel bir sorunu olmadığı durumlarda ön değerlendirme aşamasına alırlar.
• Editörler, ön değerlendirmeden geçen makalelere kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, her makalenin süresi içinde değerlendirilmesini sağlarlar.
• Editörler, makaleleri alan editörleri ve hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak gönderir, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklerler.
• Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması yâda ilişkisi olup olmamasını göz önüne alırlar.
• Editörler, hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması ve her yıl güncellenmesi için çaba harcarlar.
• Editörler bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler akademik görgü kurallarına uymayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin düzeltilmesini sağlarlar.
• Editörler yazarlara ve hakemlere açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
• Editörler yayın sürecinde görev alan herkesle iletişim içinde olur, belirli aralıklarla toplantı düzenlerler.
• Editörler değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
• Editörler makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen gösterirler.
• Editörler makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemserler, makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olmadığında makaleyi reddederler.
• Editörler yayımlanan makalelerin içeriğinin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi konusunda gerekli önlemleri alırlar; özgünlük-benzerlik denetimini yaparlar.
• Editörler, yayınlanan makalelerin fikri mülkiyet hakkını korur, ihlal olması durumunda derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunurlar.
• Yeni editörler, çalışmalara yönelik olarak önceki editör(ler) tarafından verilen kararları ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
• Editörler, yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate alırlar, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanırlar.
• Editörler olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da göz önünde bulundururlar.
• Editörler dergiye iletilen şikâyet ve önerileri inceler ve gerekli açıklamaları yaparlar.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi makale değerlendirme sürecinde iki yönlü kör hakemlik ilkesi (yazar/yazarların hakemleri, hakemlerin yazar(lar)ı tanımadıkları) uygulanır. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişim kuramaz. İletişim makale değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri dergi yönetim sistemi üzerinden editörlerce yazar(lar)a iletilir. Hakemler aşağıdaki etik sorumlulukları taşır;
• Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi yansızlık ve gizlilik içinde yapmalıdır. Bu ilke gereğince inceledikleri makaleleri değerlendirme sürecinden sonra yok etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını çalışma yayınlandıktan sonra kullanabilir.
• Hakemler değerlendirmeyi kabul etmemelerini gerekçelendirmelidir.
• Değerlendirme sürecinde çok önemli bir gerekçe olmadıkça (sağlık sorunu, çıkar çatışması vb.) makaleyi değerlendirme sürecinden çekilmemelidir.
• Hakemlerden çıkar çatışmaları bulunmayan makalelere hakemlik yapmayı kabul etmeleri beklenmektedir. Hakemler, çıkar çatışması-çıkar ilişkisi olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi akademik görgü kurallarına uygun biçimde, yapıcı bir dille yapmalı, hakaret ve düşmanlık içeren kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
• Hakemlerin saldırgan ve/veya bilimsel olmayan yorumlarda bulundukları tespit edildiğinde yorumlarını yeniden gözden geçirmeleri ve düzeltmeleri için editör ya da editörler kurulu tarafından kendileriyle iletişime geçilebilmektedir.
• Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde ve yukarıda belirtilen etik sorumluluklar çerçevesinde değerlendirmelidirler.

Yazarların Etik Sorumlulukları
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne makale başvurusu yapan yazar(lar)ın etik sorumlulukları:
• Yazar(lar) başka yerde yayımladıkları ya da yayımlanmak üzere gönderdikleri bir makalesini, makalesini Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi ' ne göndermemelidir.
• Yazar(lar) aynı anda birden fazla makalesini Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne göndermemelidir.
• Yazar(lar) Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne özgün makale göndermelidir.
• Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
• Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalıdır.
• Yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.
• Yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar ilişkisi olan kişileri editörlere bildirmelidir. Çıkar çatışmasının nedeni editöre açıklanmalıdır.
• Yazarların, hakem sürecindeyken çalışmalarına ilişkin ham verileri editörler kuruluna iletmesi istenebilir, bu durumda yazarların ham verilerini editörler kuruluyla paylaşmaları beklenmektedir.
• Yazarlar, yayımlanan bir makaleye ilişkin verileri 5 yıl süreyle saklamakla yükümlüdürler.
• Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmeli, düzeltme ya da geri çekme süreci için işbirliği kurmalıdırlar.
• Yazar(lar), makalelerinde kullandıkları verilerin kullanım haklarına, araştırma-çözümlemelerle ilgili izinlerin ya da üzerinde araştırma yaptıkları katılımcıların onayının alındığını belgelemelidirler.
• Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü bilgilendirme ve düzeltme işlemlerinde editörle işbirliği içinde yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
• Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, ölçek, görüşme, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir.
• Olgu sunumlarında onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir.
• Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır.
• Yazarlar makalelerinde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir.
• Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir.
• Yazar(lar)dan derleme makaleler ve hazır veriler (PİSA sınavları vb.) için etik kurul onayı istenmez.

Etik kurul kararı gerektirmeyen makalelerde de etik kurul kararının gerekmediği, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir.

İntihal ve Etik Dışı Davranışlar
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen tüm makaleler basılmadan önce IThenticate (http://www.ithenticate.com/) ya da Turnitin (https://www.turnitin.com/) yazılım programı ile taranmaktadır. Benzerlik oranı toplamda %20, tek bir kaynak için ise %3’nin altında olan makaleler kabul edilir. Bu oranı aşan makaleler gözden geçirilmesi ve yeniden düzenlenmesi için yazarlara geri gönderilir, intihal ya da etik dışı davranışlar tespit edilirse reddedilir.

Aşağıda etik dışı bazı davranışlar listelenmiştir:
• Çalışmaya fikren katkıda bulunmayan kişilerin yazar olarak belirtilmesi.
• Makalenin birden fazla yerden yayınlanması.
• Makalenin dilimleme (tek bir çalışmadan birden fazla makale yayımlanması) sonucu yazılmış olması.
• Makale yazarın yüksek lisans/doktora tezinden üretilmişse bunun belirtilmemesi.
• Makale bildiri ya da bir projeden üretilmişse bunun belirtilmemesi.
• Makalede kullanılan verilerin veri toplama tarihinde değişiklik yapılması.
• Araştırmada elde edilen sonuçların değiştirilmesi
• Gönderilen makalelere ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi.
• Çift taraflı kör hakemlik sürecinin deşifre edilmesi.

Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde editörler, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir davranış ya da değerlendirme sürecindeki, erken görünümdeki ya da yayımlanmış bir makale ilgili etik olmayan bir durumla karşılaşılması durumunda DergiPark Web sayfaları iletişim kısmında yer alan İletişim sektöründe bulunabilecek Editör e-posta adresine ileti yoluyla bildirilmesi gerekir.

Değerlendirme Süreci
• Makale değerlendirme süreci “Değerlendirme Süreci” sekmesi altında detaylı bir şekilde açıklanmaktadır.
• Yazarlar tarafından yapılacak düzeltme işlemeleri önerilen düzeltmelerin niteliğine bağlı olarak değişmektedir. İstenen düzeltmelerin iş yüküne göre yazar/yazarlara en az bir aylık, en fazla ise altı aylık düzeltme süresi tanınmaktadır.

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi (JIER)’ne gönderilen makaleler, ilk olarak yayın komisyonumuzun ön değerlendirmesinden geçmekte ve daha sonra içerik ve biçim açısından uygun görülen makaleler değerlendirilmek üzere en az iki hakeme gönderilmektedir.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi (JIER)’nde ön incelemeden geçirilen ve biçim ve şekil açısından uygun görülen makalelerin değerlendirme sürecine alınabilmesi için herhangi bir kabul veya red şartına bağlı olmaksızın makale başına ücret (2024 yılı için 1.000 TL) ödenmesi gerekmektedir.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi (JIER)‘nde değerlendirme işlemleri için hakemlere ücret ödenmekte, yazıların dijital baskı, grafik tasarım ve uluslararası indekslere tanıtılması gibi işlemler ücret karşılığında yapılmaktadır. Bu sebeple gerekli ücreti ödenmeyen makalelerin hakem değerlendirme süreci başlatılamamaktadır.
Hakem sürecini tamamlayan ancak yayınlanmamasına karar verilen makaleler için hakemlere ve editörlere ödenen ücretler ve editoryal giderler (500TL) kesilerek geriye kalan kısım (500TL) yazarlara iade edilir.

Gönderim Ücreti: 1000.00 TL
IBAN: TR460020500009943080800001
KAİNAT YAYINCILIK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education